ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט ירד בכ-3.5%

ירידות בסיום המסחר גם בבורסות אירופה ■ מאקרו: סקר ADP הצביע על תוספת של 177 אלף משרות בסקטור הפרטי, מעל הצפי בשוק ■ הנפט נותר במוקד ונסחר בירידות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בירידות, כאשר באירופה הסתיים המסחר בירידות. הנפט  נותר במוקד העניינים הערב בשל פרסום המלאים לחודש האחרון. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים. 

 

דריכות שיא נרשמת בשווקים לקראת נתוני התעסוקה בארה"ב שיפורסמו ביום שישי הקרוב. בשוק מעריכים כי נתונים חיוביים עשויים להכריע את הכף לטובת העלאת ריבית כבר בחודש ספטמבר. החוזים העתידיים על הריבית משקפים כעת סיכוי של כ-24% להעלאת ריבית בספטמבר וכ-45% להעלאה בדצמבר.

איתותים לכך שהפד מוכן להעלות את הריביות פעם נוספת השנה התקבלו בכנס הבנקאים המרכזיים בג'קסון הול בשבוע שעבר. יו"רית הפד ג'נט ילן אמרה בנאום שנשאה בכנס כי השיפור בכלכלת ארה"ב מעלה את הסיכויים להעלאת ריבית. עם זאת, הנאום של ילן היה עמום ורק סגנה סטנלי פישר סיפק את הסחורה. פישר אמר באופן חד משמעי שגם האפשרות להעלאת ריבית בספטמבר עדיין על השולחן וכי יש מקום לשתי העלאות ריבית השנה, בהתאם לתחזית של הפד.

יומן המאקרו האמריקאי היה עמוס היום, כאשר הנתון המרכזי הוא כאמור סקר ה-ADP שהתפרסם בשעה 15:15 (שעון ישראל). הסקר הצביע על תוספת של 177 אלף משרות במגזר הפרטי בחודש אוגוסט, לעומת הצפי בשוק שעמד על תוספת של כ-175 אלף משרות. בנוסף, ב-ADP עדכנו את הנתון של חודש יולי לרמה של 194 אלף משרות, לעומת הנתון המקורי שעמד על 179 אלף. סקר ה-ADP, נזכיר, בוחן את המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא המגזר החקלאי) ויכול לספק אינדיקציה מסוימת לדוח התעסוקה המרכזי. 

בשעה 16:45 (שעון ישראל) התפרסם מדד מנהל הרכש של אזור שיקגו ירד בשיעור חד ל-51.5 נקודות בעוד התחזיות היו לירידה לרמה של  54.5 נקודות. זאת, לאחר שבחודש יולי נרשמה קריאה של 55.8 נקודות. קריאה של מעל 50, נזכיר, מצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית.

בשעה 17:00 (ישראל) התפרסם נתון מכירות בתים קיימים לחודש יולי שעלה ב-1.3% וזאת בעוד הכלכלנים צפו לעליה של ב-0.7%.  

הנפט  נותר במוקד לאחר שירד אמש על רקע חששות מעודף היצעים. היום בשעה 17:30 (שעון ישראל) פורסם דו"ח מלאי הנפט השבועי בארה"ב שהצביע על עלייה לרמה של 2.3 מיליון חביות וזאת בעוד האנליסטים צפו ירידה לרמה של 1.1 מיליון חביות לעומת העלייה של 2.5 מיליון חביות במלאים שנרשמה בשבוע לפני. 

מניית אפל  המשיכה לרכז עניין, זאת לאחר הודעת האיחוד האירופי על הטלת קנס בסך 13 מיליארד דולר על החברה, כתוצאה מחקירה ממושכת שהעלתה כי הקלות המס שקיבלה החברה באירלנד אינן חוקיות. אפל צפויה לערער על החלטה זו וטוענת כי "לא צפויות השפעות שליליות בטווח קצר על דוחות החברה".