המשטרה ממליצה לסגור את תיק החקירה נגד יצחק הרצוג

יו"ר האופוזיציה נחשד כי קיבל תרומה אסורה, שעליה לא דווח כדין, בפריימריז לראשות העבודה ב-2013 ■ המשטרה: לא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע העבירות על-ידו

יצחק הרצוג / צילום: אלון רון
יצחק הרצוג / צילום: אלון רון

המשטרה הודיעה היום (ה') על סיום החקירה בעניינו של יו"ר האופוזיציה וראש המחנה הציוני, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג.

כזכור, הרצוג נחשד כי קיבל תרומה אסורה, שעליה לא דווח כדין, בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

לפי הודעת המשטרה, אין תשתית ראייתית להעמיד את הרצוג לדין, ועל כן היא ממליצה על סגירת התיק נגדו. 

החקירה נפתחה בעקבות חשדות אודות מימון קמפיין שלילי כנגד ח"כ שלי יחימוביץ' באמצעות תרומה שלא דווחה כדין במסגרת דיווחי הבחירות המקדימות, ושיש בה כדי להוות תרומה אסורה. בהמשך, באישור היועץ המשפטי לממשלה, נחקר חשד למעורבותו של יו"ר האופוזיציה הרצוג.

החקירה לוותה על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי). המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו לכל אורך החקירה אודות התפתחויותיה וממצאיה.

במסגרת החקירה נחקרו מעורבים שונים, ובכלל זה נחקרו באזהרה - מלבד הרצוג - גם בכיר במטה הבחירות דאז של יו"ר האופוזיציה ובעל חברה פרטית. כמו כן בוצעו חיפושים ופעולות חקירה מגוונות.

מממצאי החקירה עולה כי במסגרת הפריימריז לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, העביר בעל חברה פרטית בתחום שבעניינו התנהל הליך חקיקה, תרומה בהיקף של כ-40,000 שקל לצורך מימון קמפיין שלילי כנגד שלי יחימוביץ', אשר התמודדה מול יו"ר האופוזיציה, ח"כ הרצוג, בבחירות.

עוד עולה כי במסגרת תצהיר עליו חתום יו"ר האופוזיציה, לא נמסר למבקר המדינה דיווח כדין על התרומה האסורה לכאורה. על-פי החשד, העלאת הקמפיין ומימונו נוהלו בידי בכיר במטה הבחירות של יו"ר האופוזיציה בבחירות האמורות.

מהמשטרה נמסר כי ממצאי החקירה לא גיבשו תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע עבירות על-ידי הרצוג, מאחר שהחקירה לא ביססה תשתית ראייתית מספקת להוכחה בפלילים שידע על התרומה.

ממצאי החקירה גיבשו תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לכאורה של רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה על-ידי בכיר במטה הבחירות דאז ולביצוע עבירה של מתן תרומה אסורה על-ידי בעל החברה הפרטית.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי), אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.