עובדי המינהל וההנדסה בתאגיד השידור התאגדו בהסתדרות

למעלה מ-60% מעובדי המינהל וההנדסה בתאגיד חתמו כבר על טפסי ההצטרפות לארגון ■ ההתאגדות - לאור רצונם של העובדים להסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

ההסתדרות הודיעה היום (א') כי עובדי המינהל וההנדסה בתאגיד השידור הישראלי ("כאן בהקמה") התאגדו במסגרתה, לאחר שיותר מ-60% מהם חתמו על טפסי הצטרפות לארגון.

העובדים השייכים למגזר זה בתאגיד מונים כיום כ-80 איש, ועל-פי ההודעה, עם העובדים שהתאגדו נמנים, בין היתר, עובדי הנדסה, כספים, תפעול, אדמיניסטרציה ומשאבי אנוש.

עוד נמסר כי בעקבות הצטרפות העובדים להסתדרות, פנה הארגון במכתב להנהלת התאגיד וביקש מהמנכ"ל אלדד קובלנץ לתאם פגישה ראשונה בינו לבין נציגות העובדים וההסתדרות, "לשם פתיחת תהליך המשא-ומתן כחוק, על-מנת לעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם קיבוצי ראשון בתאגיד". 

תאגיד השידור הציבורי אמור להתחיל לפעול בשליש הראשון של שנת 2017, לאחר שמועד פתיחתו נדחה מספר פעמים. עם פתיחתו תיסגר רשות השידור, שהעובדים בה היו מאוגדים בוועדים שונים ורבים, תחת ההסתדרות.

לפני מספר שבועות טענה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בטוויטר שלה כי בחוזים שעליהם מוחתמים עובדי התאגיד החדשים יש סעיף האוסר על התאגדות. דוברת התאגיד, גילי שם טוב, הגיבה על כך בכתבה שפורסמה במוסף G וטענה כי "היו חוזים מסוימים שהיה בהם סעיף שאפשר היה להבין אותו כאילו הוא אוסר התאגדות, והחוזים האלה תוקנו. כעת אין כל איסור התאגדות בחוזים שעליהם חתומים עיתונאים בתאגיד". 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר היום: "כפי שציינתי בעבר, אני מחויב להגן גם על ציבור העובדים בתאגיד השידור הציבורי. אנו נבטיח מעמדו של שידור ציבור איתן ועצמאי בישראל, בצד עובדים שנהנים מתנאי עבודה הוגנים המעוגנים בהסכם קיבוצי".