נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק עלה ב-0.5% לשיא

מאקרו: מדד ה-ISM האמריקאי צנח ל-51.4 נקודות לעומת התחזית שעמדה על 55.4 ■ ההסתברות להעלאת הריבית בספטמבר ירדה ל-18% בלבד

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ג') במגמה חיובית עם החזרה למסחר לאחר חופשת סוף שבוע ארוכה, בשל חופשת ה"לייבור דיי". אמש, כאמור, לא התקיים מסחר. למרות האכזבה מנתון ה-ISM האמריקאי המדדים המובילים רשמו עליות: מדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו בכ-0.3%, ואילו מדד הנאסד"ק ננעל בעלייה של 0.5% בשיא כל הזמנים. 

 

בגזרת המאקרו, התפרסם מדד מנהלי הרכש (ISM) האמריקני, שלא כולל את סקטור הייצור. המדד לחודש זה עומד על 51.4, נתון מאכזב לעומת התחזית שעמדה על 55.4. עם זאת, כל נתון מעל 50 מעיד על התרחבות כלכלית.

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה האמריקני, שהצביע על תוספת של 151 אלף, מתחת לתחזיות האנליסטים. השוק הגיב לדוח המאכזב דווקא בעליות שערים, ככל הנראה בעקבות ההנחה שתוספת גדולה יותר של משרות הייתה מגדילה את הסיכויים להעלאת ריבית בפגישת הפד בספטמבר.

עיני המשקיעים מופנות לתנועות מחירי הנפט, לאחר שריכז עניין רב במהלך סוף השבוע. הממלכה הסעודית ורוסיה הודיעו על כוונה לשתף פעולה לטובת הגברת היציבות בשוק הנפט, כאשר בין הדרכים שבהן ינקטו הוזכרה יוזמה להקפאת תפוקת הנפט. ייתכן כי יוזמה כזו תגובש במהלך כינוס ועידת האנרגיה הבינלאומית באלג'יר בסוף החודש, שם אמורים להפגש גם בכירי קרטל OPEC. מחיר הנפט מסוג ברנט ננעל ברמה של 47.36 דולר לחבית, ואילו הנפט מסוג WTI סגר ברמה של 44.83 דולר לחבית.

דיווחים בארה"ב מגלים כי אפל  הגדילה את הזמנותיה לרכיבים עבור האייפון 7 בכ-10% לעומת ההזמנות המקוריות. הדבר יכול להעיד על בטחון באשר למכירות הצפויות למכשיר, שיושק מחר באירוע שתקיים החברה בסן-פרנסיסקו.

אינטל   ממשיכה במגמת הרכישות. לאחר שהודיעה בחודש האחרון על רכישת Nervana Systems, סטרטאפ בתחום למידת מכונה, בכ-400 מיליון דולר, הודיעה החברה אמש כי תרכוש את Movidius, יצרנית שבבים קטנה המעסיקה כ-180 עובדים, המספקת שבבי ראייה לרחפנים.

חברת מארוול , ענקית המוליכים-למחצה, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2016. החברה, המעסיקה כ-700 עובדים בישראל, רשמה תוצאות מאכזבות ברבעון זה. הרווח עמד על 0.01 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 0.07 דולר למניה.

 

מניית אמזון    ממשיכה את מגמת העליות שרשמה מאז הציגה ענקית המסחר האלקטרוני את דוחותיה לרבעון השני שהיו חזקים מהמצופה. בשורת הרווח ברבעון זה, הכתה החברה את תחזיות האנליסטים בכ-60%.