"זיהוי הדיבור לפני פריצת דרך; רמת הדיוק - 99% הצלחה"

גידי אדלרסברג, מנהל שיווק באודיוקודס: "המעבר לרמת דיוק של 99% משמעותי ליצירת אמינות בקרב משתמשים סקפטיים בעלי חשש טבעי ואינטואיטיבי מאפליקציות של זיהוי דיבור"

גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק
גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק

"ב-2016 יגיעו הטכנולוגיות בתחום זיהוי הדיבור לפריצת-דרך משמעותית - רמת דיוק של 99% - ויחוללו מהפך עסקי בתחום זה", כך אומר גידי אדלרסברג, מנהל שיווק בחברת אודיוקודס. לדבריו, ניתוח זה מתבסס על דוח הטרנדים באינטרנט לשנת 2016 של האנליסטית הנחשבת מרי מיקר. 

אדלרסברג: "זהו אחד מהדוחות שקהילת הטכנולוגיה העולמית מצפה לו בכיליון עיניים שנה אחרי שנה. מיקר מוכרת מזה שנים כאנליסטית בכירה בוול-סטריט, ודורגה במקום ה-86 ברשימת 'הנשים המשפיעות בעולם' לשנת 2016 על-ידי Forbes . בדוח לשנת 2016, מיקר שמה דגש מיוחד על עולם זיהוי הדיבור, וכשמיקר חוזה טרנדים טכנולוגיים כדאי מאד להקשיב".

- מהי הבשורה שיש בדוח לתחום זיהוי הדיבור?

"מרבית מנועי זיהוי הדיבור הציגו יכולות דיוק של כ-95% כבר לפני כמה שנים, אולם רק לאחרונה, בעיקר הודות לטכנולוגיות Machine Learning למיניהן, המנועים הפופולריים מתקרבים לרמת דיוק של 99%".

- ואיך שינוי של כ-4% יחולל מהפכה?

"המעבר לרמת דיוק של 99% משמעותי ליצירת אמינות בקרב משתמשים סקפטיים בעלי חשש טבעי ואינטואיטיבי מאפליקציות של זיהוי דיבור. ביצועים של 95% הם מרשימים, אולם לא ניתן להסתמך עליהם כאשר רוצים להשתמש בזיהוי דיבור ככלי מרכזי בחיי היומיום. בדיוק במובן זה המעבר ל-99% הוא לא פחות מ-Game Changer".

לדבריו, מה שתומך בהתגייסות תעשייה שלמה למציאת פתרונות זיהוי קולי באחוזי דיוק של 99% הן העובדות שמאז 2013, כמות החיפושים הקוליים בסמארטפונים הוכפלה מ-30% בשנת 2013 ל-65% ב-2015; כמות החיפושים הקוליים בגוגל עלתה פי 35 מאז שנת 2008; במאי 2016, כל חיפוש חמישי במכשיר אנדרואיד בארה"ב היה חיפוש קולי; ונכון לימים אלו, סירי מטפלת בלמעלה ממיליארד בקשות קוליות בשבוע בודד.

- האם יש פה בשורה גם ללקוח הארגוני?

"למרות שקיימות המון אפליקציות של זיהוי דיבור אשר מפותחות עבור הצרכן הפרטי, נראה כי העולם הארגוני נשאר מעט מאחור מבחינת פיתוחים וכן מבחינת קצב אימוץ הטכנולוגיה על-ידי משתמשים. מבט על תמהיל השימוש בזיהוי דיבור בסביבות משתמש שונות מגלה כי בעוד שהבית והרכב מהווים סביבות בהן זיהוי הדיבור תופס חלק משמעותי ונכבד מהרגלי היומיום שלנו, נראה שהסביבה המשרדית נמצאת עדיין בשלב מוקדם מבחינת אימוץ הטכנולוגיה.

"עבור חברות המספקות שירות זיהוי דיבור המיועד לסביבה המשרדית, מדובר בחדשות נהדרות. כשיש לך טכנולוגיה בעלת יכולת גבוהה ויכולת אינטגרציה חזקה לכל ארגון, חשוב לדעת שקיים עבורה פוטנציאל צמיחה אדיר. במבט לעתיד, האופק של יישומי זיהוי דיבור ארגוני נראה בהיר היום מאי פעם. מהפכת זיהוי הדיבור בשוק העסקי תחקה את השוק הפרטי".

*** גילוי נאות: לאודיוקודס יש מוצר בתחום זיהוי הדיבור בשוק העסקי, Vocanom