יחצ"ן העל רני רהב ואי.די.בי - האם אנו בפתחו של קאמבק?

מדוע רהב היה זה שהזמין עיתונאים והנחה אירוע בו ציין אלשטיין ארבע שנים לרכישה?

רני רהב / צילום: סיון פרג'
רני רהב / צילום: סיון פרג'

אראל מרגלית נזכר במורשת רבין

וגם: רן כהן מגלה את היבשת

לשכת המסחר ישראל-אסיה, מציינת 25 שנים ליחסים הדיפלומטיים בין ישראל להודו. את חצי היובל, ציינו השבוע באירוע חגיגי במלון דן פנורמה תל-אביב, אותו הוביל רן כהן, נשיא הלשכה. כהן, שעלה לישראל לבדו מעירק בהיותו ילד, הצהיר בפני הנוכחים "גם אני אסייאתי!". אבל היי, כולנו, בעצם, לא?

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), השתתף גם הוא באירוע. מרגלית מכהן כיום כראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל-סין בכנסת.

מרגלית הזכיר לנוכחים כי "היחסים עם הודו הם תוצר ישיר של המודל של יצחק רבין ז"ל, שהשכיל להבין את הפוטנציאל העסקי והביא לצמיחה כלכלית משמעותית במשק הישראלי".

גם בצד ההודי השמיעו דברים, אולם אלה היו מעט פחות אופטימיים. נציגי לשכות המסחר ההודיות, דיברו על כך שלמרות ההישגים, יש עדיין קשיים.

כך למשל, משרד החקלאות מקשה על מעבר סחורות הודיות לישראל, משרד הפנים מקשה בתהליך קבלת הוויזות ואנשי הביטחון הישראלים חושדים בהודים רבים שהם טרוריסטים.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), המשמש כראש השדולה לקידום הסחר הבינלאומי בכנסת, הבטיח להירתם להסרת חסמים אלה.

סונו קריפלני, סמנכ"לית בכירה בחברת התעופה ההודית ג'ט איירוויז שנכחה במקום, הבטיחה לקדם יותר טיסות סדירות בין המדינות.

עוד השתתפו והתרשמו באירוע: עו"ד ענת ברנשטיין-רייך, יו"רית לשכת המסחר ישראל-הודו; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; התעשיין גד פרופר; רביב בירון, נשיא לשכת המסחר ישראל-הודו; עו"ד חיים אהרון, נשיא ארגון הגג של הלשכות הדו-לאומיות; תמי זיו, מנהלת דסק הודו במחלקה הכלכלית של משרד החוץ; ג'ודה סמואל, מנהל משרד התיירות של ישראל בהודו; אמנון דותן, נשיא מפעלי המלט, ואחרים.

ריק קפלן מחפש משמעות

כיצד מנכ"ל יבמ ישראל מתקן את הקפיטליזם?

"כשיבמ מפתחת יחד עם חברת טבע פתרון לחולי אסתמה - אין יותר מזה כדי לצקת משמעות בעבודה", כך הסביר והצהיר אמש (ד') ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל.

קפלן אמר את הדברים במפגש פורום "קפיטליזם קשוב ישראל", הנציגות הישראלית של הארגון הבינלאומי "Conscious Capitalism". במסגרת הפעילות מבקשים בפורום לנסות לייצר ולשווק גרסה "מתוקנת" לקפיטליזם המסורתי.

למפגש שהתקיים באודיטוריום של יבמ בפארק אזורים, הגיעו אנשי ונשות עסקים בהם ד"ר יעל אלמוג-זכאי, שותפה בגיתם BBDO ויו"ר קפיטליזם קשוב ישראל; אייל מליס, מנכ"ל תנובה; צבי סטפק, יו"ר מיטב דש ואילן רביב, המנכ"ל; עימאד תלחמי, יו"ר באבקום; זאב אבלס, יו"ר בנק איגוד; סמדר נמרודי רינות, יו"רית מלונות הכשרת היישוב; נירית כהן, דירקטורית באינטל אירופה; משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי; שרון בכר דירקטורית בסיסקו אירופה; יעל רבהון, מנכ"לית אבוט; עדו הרטוב ועמית לבני, מנכ"לים משותפים גיתם BBDO ואחרים.

רהב ואי.די.בי - האם אנו בפתחו של קאמבק?

את מסיבת העיתונאים של אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה באי.די.בי פיתוח שנערכה אתמול, ערך והוביל היחצ"ן רני רהב. באירוע, שסוקר אתמול בהרחבה, דיבר אלשטיין על חזונו, על השקעותיו ועל מתווה המכירה של מניות השליטה בכלל ביטוח. רהב מצדו, היה זה שניהל את האירוע כחתן ביום חופתו.

רהב, נזכיר, היה דוברה של הקבוצה, בימים בהם נוחי דנקנר עמד בראשה. אולם, עם העברת השליטה לידי אלשטיין, מונתה דוברת אחרת במקומו, ואילו רהב הסתפק בייצוגן של החברות הבנות.

אם כך, מדוע היה זה רהב שדאג להזמין את העיתונאים ולהנחות אירוע בו ציין אלשטיין ארבע שנים לרכישה? האם אנו עומדים בפתחו של קאמבק?

רהב מצדו, סירב להתייחס לדברים.