מנכ"ל כיל סטפן בורגס התפטר על רקע מתיחות עם עידן עופר

לאחר קדנציה מאתגרת של 4 שנים בכיל וחילוקי דעות עם עופר, הגיש הלילה בורגס את התפטרותו לדירקטוריון החברה - והיא התקבלה ■ מניית כיל צנחה כ-60% בתקופת כהונתו

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל כיל  , סטפן בורגס, הודיע הלילה לדירקטוריון החברה על כוונתו להתפטר מהחברה, בורגס הגיש את מכתב ההתפטרות ודירקטוריון החברה קיבל אותו.

ההתפטרות באה אחרי תקופה ארוכה של מתיחות בינו לבין בעל השליטה בחברה, עידן עופר, ככל הנראה על רקע הביצועים של החברה והמניה בתקופתו. מניית כיל איבדה בתקופת כהונתו של בורגס אחוזים ניכרים (כ-60%) מה שלא תרם ליחסים בינו לבין עופר.

כבר בחודש מארס האחרון דיווחנו ב"גלובס", על חוסר שביעות-רצון של עידן עופר מביצועי כיל ועל מתיחות בין השניים. עופר, כמו גם המשקיעים בשוק ההון, לא אהבו את הביצועים של כיל, שאמרה כי עיקר השיפור ברווחיות השנה יבוא מצמצום הוצאות ולא מהגדלת המכירות או מהעלאת מחירים.

כיל סיימה את הרבעון השני של 2016 עם עלייה של 15% בהכנסות לכ-1.4 מיליארד דולר. הרווח התפעולי המתואם לרבעון הסתכם ב-163 מיליון דולר, ירידה של 33% לעומת 244 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2015. בשורה התחתונה הציגה כיל רווח נקי של כ-120 מיליון דולר ברבעון, לעומת 75 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הרווח הנקי המתואם ברבעון הסתכם ב-132 מיליון דולר, ירידה של כ-23% לעומת הרבעון המקביל. 

כפי שנחשף ב"גלובס", בורגס היה במוקד פרשת הבונוסים המפליגים ששילמה החברה למנהליה, שמסגרתה כיל ביצעה שינויים חשבונאיים בדוחות הכספיים כדי להגדיל את רווחיה לצורך תשלום הבונוסים למנהליה שבכללם בורגס. הבונוס לבורגס הסתכם ב-9 משכורות חודשיות ברוטו, שהשתכר ב-2014 שכר בעלות של 3.7 מיליון דולר, מהם 1.4 מיליון דולר שכר בסיס, 1.1 מיליון דולר בונוס (משודרג) ו-1.2 מיליון דולר באופציות.