ועדת השרים אישרה את צעדי השר כחלון בתקציב 2017-2018

בין ההמלצות שאישרו השרים: הסדרת שוק ההימורים, שיפור מצבם הכלכלי של זכאי קצבת נכות והשלמת ההכנסה לקשישים

משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי
משה כחלון, שר האוצר צילום: תמר מצפי

ועדת שרים לתיקוני חקיקה אישרה היום (ג') את הצעותיו של שר האוצר, משה כחלון, במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018, לאחר שאלה אושרו בממשלה. תוספת התקציב המוקצת לכלל הצעדים היא מעל 1.5 מיליארד שקל. הוועדה התמקדה ב-3 נושאים עיקריים: הסדרת ההימורים, מצבם הכלכלי של זכאי קצבאות הנכות והרחבת קצבאות ההשלמה לקשישים. 

בין ההמלצות שאושרו: הסדרת שוק ההימורים החוקיים, תוך שימת דגש על מניעת השפעות שליליות של הימורים. במסגרת זאת, המלצות לביטול ההימורים על מירוצי הסוסים, ביטול מכונות המזל במפעל הפיס, קביעת הגבלה על היקף הוצאות השיווק והפרסום של המועצה להסדר ההימורים בספורט והנחלת כללים נוספים בהתאם להנחיות בנושא מהרשות לאיסור הלבנת הון מימון וטרור.

המלצה נוספת נוגעת לשיפור מצבם הכלכלי של זכאי קצבת נכות. במסגרת התקציב לשנתיים הקרובות הוקצו 300 מיליון שקל לטובת אוכלוסיית הזכאים. גובשו צעדים שמטרתם הגדלת הכנסתם של נכים אשר אינם יכולים לעבוד ולהשתכר מחד - מתן הקצבה של 2,500-2,800 שקל לחודש. בנוסף, המליצה הוועדה על עידוד השתלבותם של נכים המסוגלים לעבוד בשוק התעסוקה. המלצה נוספת היא הבטחה להגדלת שכר העבודה מבלי לפגוע בקצבה.

המלצה נוספת נוגעת להשלמת ההכנסה לקשישים שהכנסתם נמוכה במיוחד - של 100-320 שקל לחודש.

צעדים אלה באים בנוסף להגדלת קצבאות עבור ניצולי השואה שאושרה בשבוע שעבר.