הסתיימו העיצומים שנקטו עובדי קריית הממשלה בת"א

(עדכון) - העובדים ימשיכו לקבל שכר של חצי שעה בהגעה וביציאה מבניין קריית הממשלה חצופים ומפונקים, נמאסתם / דעה - ליאת רון

הפגנת מחאה של עובדי משרדי הממשלה על רקע פגיעה במעמדם / צילום:באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנת מחאה של עובדי משרדי הממשלה על רקע פגיעה במעמדם / צילום:באדיבות דוברות ההסתדרות

עיצומי העובדים בקריית הממשלה בתל-אביב הסתיימו הערב (א') לאחר שההסתדרות וועדי העובדים הגיעו להבנות זמניות עם ההנהלה ועם נציבות שירות המדינה לגבי הסוגיה שהייתה במחלוקת - "זמן הסתגלות" בהיקף של חצי שעת עבודה בהגעה וביציאה מבניין קריית הממשלה וזאת כדי שהעובדים יוכלו להתמודד עם עומסי התנועה בשל עבודות הרכבת.

מההסתדרות נמסר הערב כי העובדים ישובו לעבודה במתכונת מלאה לאחר שסוכם כי בשנה הקרובה, העובדים ימשיכו לקבל את התוספת בת חצי השעה וזאת בעקבות עבודות הרכבת הקלה וצוואר הבקבוק שנוצר בכניסה לבניין קריית הממשלה.

העיצומים שהחלו בשבוע שעבר נמשכו, וגם היום לא הייתה קבלת קהל במשרד הפנים, רשות האוכלוסין ומעברי הגבול לשכת ת"א, מינהל מקרקעי ישראל, רשות המסים, משרד השיכון, המשרד להגנת הסביבה, שירות התעסוקה, ומשרד הכלכלה.

מההסתדרות נמסר מוקדם יותר היום כי "הצעדים הארגוניים שננקטו הם על רקע הצעדים החד-צדדיים שנוקטות הנהלות המשרדים בגיבוי נציבות שירות המדינה, הפוגעים בעובדים המועסקים במקום".

חצופים ומפונקים, נמאסתם / דעה - ליאת רון

בניין קריית הממשלה (הידוע גם כמגדל הקריה או מגדל היובל), בפינת הרחובות קפלן-בגין בתל-אביב, ממוקם במתחם דרום הקריה, הסמוך למגדלי עזריאלי ולמתחם שרונה. עם הקמת הבניין ואכלוסו קיבלו עובדי המדינה במשרדים הממוקמים שם הטבה שנועדה למנוע מהם הפסד בגין פרק הזמן שלוקח להם להגיע לבניין, להיכנס אליו ולצאת ממנו, עקב עומסי התנועה במקום. מדובר בחצי שעה שבה העובדים בדרכים, בכניסה לבניין בבוקר או ביציאה ממנו בתום יום העבודה, אך פרק זמן זה נחשב לזמן עבודה עבורם בשכר.

לאחרונה החליטו הממונה על השכר באוצר, יחד עם נציבות שירות המדינה, על ביטול ההטבה, דבר שהצית את המחלוקת מול עובדי המדינה העובדים בבניין. אלה פתחו בשבוע שעבר בעיצומים, והם מאיימים כי יחריפו את הצעדים אם לא תוחזר ההטבה.