ההסתדרות "כאן": עיתונאי תאגיד השידור מצטרפים לארגון העיתונאים

חברי ועד הפעולה הזמני לעיתונאי התאגיד: "ההתאגדות בעת הזאת חשובה לא רק כדי שנוכל לפעול יחד לשיפור תנאי ההעסקה שלנו, אלא גם כדי להעביר לכולם מסר - אנחנו כאן כדי להישאר"

תאגיד השידור כאן לוגו
תאגיד השידור כאן לוגו

ארגון העיתונאים הודיע היום (ב') להנהלת תאגיד השידור הציבורי החדש ("כאן") כי יותר משליש מהעיתונאים בארגון הצטרפו לשורותיו. בכך עומד הארגון בדרישת החוק ליציגות, ומעתה גם העיתונאים בגוף החדש יהיו מיוצגים במסגרת ההסתדרות.

במכתב ששלחו חברי ועד הפעולה הזמני לעיתונאי התאגיד, הם כותבים: "לדעתנו, ההתאגדות בעת הזאת חשובה לא רק כדי שנוכל לפעול יחד לשיפור תנאי ההעסקה שלנו, אלא גם כדי להעביר לכולם (ובעיקר לעיתונאים שמתלבטים אם להגיע) את המסר שאנחנו כאן כדי להישאר וכדי לעשות שידור ציבורי עצמאי ואיכותי".

עם חברי הוועד הזמני נמנים אוריה אלקיים, איציק יושע, הדר פרנקנטל, נדב רוזנצוויג, עינב חלבי, ערן מור-סיקורל ושרון חזן.

עוד הם כותבים: "הגענו למסקנה שמישהו צריך לקחת אחריות, והתנדבנו לעשות את זה באופן זמני כדי להניע את ההליך. התאמצנו ליצור קבוצה כמה שיותר מגוונת - ממגוון תפקידים ומחלקות, גם מבין עובדי רשות השידור וגם מבין הנקלטים מבחוץ".

ההודעה של ארגון העיתונאים מגיעה לאחר שלפני כשבועיים הודיעו גם עובדי המינהל וההנדסה בתאגיד החדש על כך שהתאגדו במסגרת ההסתדרות, לאחר שיותר מ-60% מהם חתמו על טפסי הצטרפות לארגון. העובדים השייכים למגזר זה בתאגיד מונים כיום כ-80 איש, ועל-פי ההודעה, עם העובדים שהתאגדו נמנים, בין היתר, עובדי הנדסה, כספים, תפעול, אדמיניסטרציה ומשאבי אנוש.

תאגיד השידור הציבורי אמור להתחיל לפעול בשליש הראשון של שנת 2017, לאחר שמועד פתיחתו נדחה מספר פעמים. עם פתיחתו תיסגר רשות השידור, שהעובדים בה היו מאוגדים בוועדים שונים ורבים תחת ההסתדרות.

ארגון העיתונאים שבראשו עומד יאיר טרצ'יצ'קי מאגד כיום את העיתונאים ברוב כלי התקשורת בארץ, בהם חדשות 2, חדשות 10, "ידיעות אחרונות", ynet, "הארץ", "גלובס" ועוד.