מגה-גיוס של בנק מזרחי יצא לדרך: ביקושים של 4 מיליארד ש'

(עדכון) למרות שלבנק יש דירוג לגיוס של 1.5 מיליארד ש', היקף הביקושים הגיע ל-4 מיליארד ש', ובעקבות כך החליט הבנק להגדיל את הגיוס ל-3 מיליארד ש' - קצב הגיוס של השנתיים האחרונות

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי  / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי / צילום: תמר מצפי

גיוס הענק של בנק מזרחי יוצא לדרך: הבנק החל היום (ג') בגיוס של כמה מיליארדי שקלים. למרות שלבנק יש דירוג לגיוס 1.5 מיליארד שקל, היקף הביקושים הגיע ל-4 מיליארד ש', ובעקבות כך החליט הבנק להגדיל את הגיוס ל-3 מיליארד שקל - קצב הגיוס של השנתיים האחרונות.  

בנק המזרחי נחשב לאחד המגייסים הגדולים בשוק ההון לאחר שבשנת 2014 גייס 5.8 מיליארד שקל ובשנת 2015 גייס 6.25 מיליארד שקל. מתחילת השנה גייס הבנק כ-3 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח שביצע בחודש מארס האחרון. ההערכות בשוק שקצב הגיוסים של הבנק ימשיך להיות בסדר גודל של השנים האחרונות ולאור העובדה שהשוק הראשוני "חם" וצמא לאגרות חוב בנקאיות, הרי שהיום ישלים הבנק את "מכסת ההנפקות השנתית שלו,.

הגיוס של מזרחי טפחות  יתבצע באמצעות הנפקת אג"ח בדירוג AAA ישראלי. האג"ח יוצמדו במלואן למדד המחירים לצרכן עם מח"מ של 5.8. האג"ח יפרע במלואו בתשלום אחד בספטמבר 2022 וישלם ריבית בין השנים 2017 ל-2022. ההנפקה מתבצעת באמצעות מכרז על הריבית כשהריבית המקסימלית שמוכן הבנק לשלם עומדת על 1.4%, ריבית שמשקפת תשואה אפקטיבית של 1.47% ומרווח של 1.35% מעל הממשלתי המקביל.