משבר בין שטראוס לאדלר-חומסקי סביב קמפיין הפניקס

בפרסומת החדשה של הפניקס מגלם צחי גראד דמות גרוטסקית המזוהה עם הדמות שגילם בעבר בפרסומת למעדן ג'וי ■ בשטראוס, שהפסיקו לתמוך במותג לפני שנתיים, הגיבו בכעס

צחי גראד בפרסומת להפניקס / צילומי מסך
צחי גראד בפרסומת להפניקס / צילומי מסך

קמפיין חדש של חברת ביטוח הפניקס הפך למוקד למשבר בין שטראוס למשרד הפרסום שלה, אדלר-חומסקי - כך נודע ל"גלובס".

לפני יומיים עלה לאוויר קמפיין חדש של הפניקס, שנועד לקדם ביטוח לצעירים בכיכובו של השחקן צחי גראד. במסגרת הקמפיין מגלם גראד דמות גרוטסקית של אב משפחה, המזכיר באופן חריג את הדמות שגילם גראד כשהוביל את הקמפיינים של המותג ג'וי של שטראוס. לא רק שהדמויות דומות - יש דמיון גם בסוג ההומור ובפאנץ'. באופן לא מפתיע, גם משרד הפרסום של הפניקס הוא אדלר-חומסקי.

בשטראוס לא עודכנו מראש על כך שמשרד הפרסום שלהם מעלה לאוויר קמפיין שבו מככב אב המזכיר דמות בפרסומת שלהם, וקיבלו זאת בהפתעה ובכעס. יש להניח כי הסיבה לכך אינה רק רק העובדה שלא עדכנו אותם על הבחירה לעשות שימוש בדמות שהם השקיעו בבנייתה כסף רב, אלא גם נושא השיוך.

הדמות של גראד משויכת באופן חזק למותג ג'וי ולקמפיין שנעשה סביבו. אבל דווקא ההצלחה של הקמפיין היא בעוכריו של המשרד שעשה אותו, שכן למרות הקמפיין המוצלח מדובר במותג שלא זכה להצלחה בשוק, והוא עתיד כנראה להיעלם. בשטראוס לא תומכים במותג כבר שנתיים, ויש להניח כי החזרת הדמות שכל-כך מזוהה עם ג'וי הוסיפה לזעם שהיה קיים על ההתנהלות מולם.

מאז אתמול עוסקים בכירים באדלר-חומסקי בניסיונות לפייס את בכירי שטראוס הכועסים, ובהסברים על כך שמדובר בבחירה שנעשתה ללא כוונת זדון ומתוך מחשבה שבאה משיקול-דעת מוטעה, שחלף מספיק זמן מאז השימוש של שטראוס בגראד. האם בשטראוס יקנו את ההסבר? ימים יגידו.

באופן פרדוקסלי, אדלר-חומסקי נכנסו למשבר עם שטראוס, שהוא לקוח עוגן, דווקא בשל לקוח לא פשוט. הפניקס נחשב ללקוח שלא עושה למשרד הפרסום שלו חיים קלים. כך, בתחום המדיה ידעה מערכת היחסים של הפניקס ואדלר-חומסקי עליות ומורדות, בשל העובדה שכמעט סביב כל קמפיין ערך הלקוח בדיקות מסחריות גם עם חברות אחרות - בשונה מרוב הלקוחות שעושים הסכם מדיה עם חברה אחת ודבקים בה לאורך זמן.

דווקא בחודשים האחרונים נרשמה רגיעה בתחום זה, והפניקס עבדו עם מדיה קום מקבוצת אדלר-חומסקי, אך ל"גלובס" נודע כי עם הקמפיין הנוכחי "המועתק" שוב ניסו בפניקס לנהל תהליך התמחרות. התוצאה הייתה שאת הקריאייטיב של הקמפיין אמנם עשה אדלר-חומסקי, אך את המדיה רכשה יוניברסל מקאן.

מהפניקס נמסר: "אנו גאים בקמפיין המקדם את 'הפניקס צעיר'". מאדלר-חומסקי נמסר: "אין תגובה". בשטראוס בחרו שלא להגיב.