תנופה מהפד: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

לאחר ההודעה אתמול על הותרת שיעור הריבית על כנו, הפד צופה: העלאת ריבית אחת עד סוף 2016, שתיים ב-2017 ■ יאהו: נגנבו פרטים מ-500 מיליון חשבונות

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בארה"ב נסגר היום (ה') בעליות שערים, לאחר ההחלטה הדרמטית אמש של הפד להותיר את הריבית על כנה. בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות, בעוד שהבורסות באסיה הראו מגמה חיובית גם הן. בורסת טוקיו הייתה סגורה בשל חג.

 

אמש, בתום ועידת השווקים הפתוחים (FOMC) המתוקשרת, הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי. במסיבת העיתונאים שלאחר ההכרזה, אמרה היו"ר ג'נט ילן כי היא צופה העלאת ריבית אחת ב-2016, ומכאן ניתן להסיק כי בהתכנסות חברי הפד לאחר הבחירות בארה"ב בדצמבר, יכריזו על ההעלאה. ההחלטה התקבלה ברוב של 7 מחברי הוועדה מול 3 מתנגדים.

"הסיבות להעלאת הריבית התחזקו, אך טרם הגיע הזמן לבצע את ההעלאה". אמרה ילן. חברי הפד צופים כעת העלאת ריבית אחת השנה ועוד שתי העלאות ב-2017. תחזיות מוקדמות יותר צפו כי השנה תהיינה שתי העלאות ו-3 העלאות ב-2017. חוזי הריבית מתמחרים היום סיכוי של כ-52% להעלאת ריבית בדצמבר.

 

בזירת המאקרו התפרסם היום נתון תביעות האבטלה, שהצביע על 252 אלף תביעות בשבוע החולף. הנתון טוב מהתחזיות, שצפו 261 אלף תביעות. הנתון משקף שפל של חודשיים במספר תביעות האבטלה, ומתקשר לדברי היו"ר ילן אמש על התאוששות שוק העבודה בארה"ב.

פורסמו גם נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש אוגוסט. התחזיות צפו גידול בקצב המכירות לרמה של 5.45 מיליון בשיעור שנתי, בעוד שנתוני האמת הינם נמוכים יותר ועומדים על 5.33 מיליון בשיעור שנתי.

הנפט  נסחר היום במגמת עלייה בהמשך למגמה אתמול, הן בעקבות היחלשות הדולר מול סל המטבעות על רקע החלטת הפד והן לאחר פרסום נתוני מלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף, אשר הצביעו על ירידה של למעלה מ-6 מיליון חביות במלאי.

לפי דיווחים, אפל  שוקלת לרכוש את קבוצת מכוניות המירוץ מקלארן, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של מעל 2 מיליארד דולר. הקבוצה הכחישה את הדיווחים, אך מניית אפל עלתה בכל אופן והשלימה טיפוס של כ-20% ב-3 החודשים האחרונים.

מניית גו-פרו עלתה בחדות וננעלה במחיר של 16.11 דולר, על רקע השקת קו מוצרים חדש של החברה. המניה, שרחוקה מרמת השיא של 86.97 דולר, מצויה בתקופה חיובית ועלתה כ-20% בשבועיים האחרונים.

מניית מיילן  ריכזה עניין על רקע הביקורת הקשה שהושמעה כלפיה אמש בשימוע שנערך בקונגרס. תרופת הדגל של מיילן הינה אפיפן, מזרק מציל חיים שנועד לטיפול חירום באלרגיות קשות באמצעות הזרקת אדנרלין. מיילן ננזפה קשות לאחר שהעלתה במהלך השנים האחרונות את מחיר התרופה מצילת החיים בלמעלה מ-500%: בשנת 2007 נמכרו 2 מזרקים בפחות מ-100 דולר, כאשר כיום המחיר עומד על סך של למעלה מ-600 דולר.

יאהו   נסחרה במחזור גבוה בהרבה מהרגיל בעקבות הודעתה כי נפלה קורבן לגניבת פרטים מיותר מ-500 מיליון חשבונות לקוחות החברה.

מניית SeaWorld עולה בחדות לאחר שבנק סיטי העלה המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה".