מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית גדל בכ-7% מתחילת השנה

כך עולה מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה ■ כ"ץ: "לנתונים משמעות רבה למשק, כל עלייה של אחוז במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסכת למשק כ-400 מיליון שקל"

שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
שר התחבורה ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית גדל ב-7.2% בשמונה החודשים הראשונים של 2016 - כך עולה מנתונים של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. על פי הנתונים, בחודשים ינואר-אוגוסט השנה גדל מספר הנוסעים באוטובוסים ב-6.5% וברכבת ב-15.2%. בסך הכל נרשמו 487 מיליון נסיעות באוטובוסים ו-41 מיליון נסיעות ברכבת. 

בחודש אוגוסט לבדו נרשמה עלייה מרשימה אף יותר במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, של 10.1% לעומת אוגוסט 2015. שר התחבורה ישראל כץ אמר כי לנתונים משמעות רבה למשק, משום שלפי דו"ח טרכטנברג, כל עלייה של אחוז במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית חוסכת למשק כ-400 מיליון שקל. 

לטענת כץ, רפורמת מחירי הנסיעה שהושקה בתחילת השנה, בעלות של 200 מיליון שקל, היא הגורם המרכזי לעלייה במספר הנוסעים. עוד אמר כץ, כי גורמים נוספים לצמיחת התחבורה הציבורית הם פתיחת קווים חדשים, הגברת תדירות קווים קיימים, אפשרות עלייה מהדלת האחורית בקווים רבים ושיפורים טכנולוגיים ההופכים את השימוש בתחבורה הציבורית לקל ונוח יותר.