ירידות שערים בסיום שבוע המסחר המקוצר בת"א

ירידות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ■ סלקום הובילה את העליות בשוק התקשורת, מניית הפועלים ירדה לאחר הגדלת ההפרשות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר עליות קלות מאז הפתיחה, המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ה') בירידות שערים קלות, על רקע המגמה השלילית בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים בוול סטריט. בשוק ממתינים לדוח התעסוקה האמריקאי שיפורסם מחר וצפוי לתת כיוון לשווקים בעתיד הקרוב. 

 

מחר כאמור יפורסם הנתון המשמעותי ביותר לשבוע הנוכחי בשווקים - דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ספטמבר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי ייצר בחודש החולף 171 אלף משרות חדשות, שיפור לאחר הוספה של 151 אלף משרות בחודש אוגוסט. שיעור האבטלה צפוי להיוותר ללא שינוי - 4.9%.

שוק העבודה הוא אחד המפתחות העיקריים, בהם נעזר הפדרל ריזרב על מנת לקבוע האם הגיע הזמן להעלאת ריבית נוספת בארה"ב. ייתכן כי דוח טוב משמעותית מהציפיות יגרום לפד "להסתכן" ולהעלות ריבית עוד בנובמבר, ימים ספורים לפני הבחירות בארה"ב. עם זאת, על פי רוב התחזיות, הפד יבחר להתערב רק בדצמבר השנה.

מניות התקשורת עלו היום במסחר, כאשר מניית סלקום  הובילה את העליות.

מניית בנק הפועלים נסחרה בירידות, לאחר שנודע כי הבנק מגדיל את ההפרשות הנוגעות לפרשת הלקוחות האמריקניים לסכום של 120 מיליון דולר, שעלול, לדעתם של גורמים בשוק, לצמוח עוד יותר.

בנק נורווגי שבבעלות הממשלה רכש מניות בהנפקת בנק דיסקונט  והגיע להחזקה של 2.6% כשבדילול מלא, מחזיק הבנק הנורווגי 2.5% ממניות דיסקונט. בשבוע שעבר, נזכיר, הנפיק הבנק מניות ואופציות כשמחיר המניה בהנפקה נקבע על 6.93 שקל.

כיל  דיווחה היום על הפסקת פרויקט האשלג באתיופיה, תוך הכרה בירידת ערך בסך כ-170 מיליון דולר.

קמהדע  דיווחה על הרחבת השותפות האסטרטגית עם חברת שייר במוצר ה-Glassia. היקף ההכנסות המינימלי בהסכם המורחב בין השנים 2017 עד 2020 יגיע לכ-237 מיליון דולר, עם אפשרות הרחבה נוספת עד לסך של כ-288 מיליון דולר. קמהדע תמשיך בייצור GLASSIA עבור שייר עד 2020, ולאחר מכן האחרונה עשויה לייצר את המוצר בעצמה ולשלם לקמהדע תמלוגים מוסכמים.

טבע  הודיעה כי הסכימה למכור נכסים ופעילויות של אקטביס ג'נריקס בבריטניה ובאירלנד ל-Accord Healthcare Limited (חברה בת של Intas Pharmaceuticals Ltd) עבור 603 מיליון ליש"ט, בכפוף לאישור סופי של המועצה האירופית.

אתמול נפלה המניה בחדות במחזור עצום, בצל הסנטימנט השלילי האופף את מניות הפארמה בשל הבחירות בארה"ב והחששות להצרת פעילותן של חברות תרופות רבות.

מנקיינד  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שאתמול נרשמו במניה עליות שערים חדות לפני נעילת המסחר בתל-אביב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]