שלמה לירן ייהנה בספאנטק מתגמול שנתי של 2.3 מיליון שקל

וגם: מי גזרו את הסרט בסניף הראשון של קופיקס ברוסיה?

שלמה לירן/ צילום:איל יצהר
שלמה לירן/ צילום:איל יצהר

שלמה לירן צפוי ליהנות בספאנטק מתגמול שנתי בסך 2.3 מיליון שקל

בחברת הבדים הלא ארוגים מציינים: "תנאי ההעסקה סבירים ומשקפים את טובת החברה"

זמן קצר לאחר שדירקטוריון חברת הבדים הלא ארוגים ספאנטק אישר את מינויו של שלמה (מומו) לירן למנכ"ל החברה, זימון אסיפת בעלי מניות הצפויים להתכנס בחודש הבא לאשר את המינוי חושף כי לירן צפוי ליהנות בתפקידו מתגמולים בהיקף שנתי של 2.3 מיליון שקל.

בספאנטק מבקשים להעניק ללירן שכר חודשי של 103 אלף שקל - המצטבר לסכום שנתי של כ-1.2 מיליון שקל, בנוסף למענק תלוי ביצועים בגובה מקסימלי של עד 6 משכורות - המשקף תגמול שנתי של כ-600 אלף שקל.

עוד צפוי לירן ליהנות מרכב בעלות של עד 350 אלף שקל ולשאת בהוצאותיו, וליהנות מכמה תנאים נוספים וסעיף המאפשר לכל צד לסיים את ההסכם בין הצדדים בהודעה מוקדמת של 6 חודשים.

בספאנטק סבורים כי "תנאי ההעסקה הם סבירים וראויים ומשקפים את טובת החברה", ומציינים כי התנאים "עולים בקנה אחד עם היכולות המקצועיות של לירן וברשותו הכישורים, המומחיות והניסיון המתאימים לביצוע התפקיד".

לירן (65) הוא מנהל ותיק ומוערך, שעמד בראשות כמה חברות במשך כ-20 שנה, ובהן גם יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול, שממנה פרש ב-2013. ב-2014 מונה לירן לעמוד בראשות חברת התעשייה נייר חדרה, שאותה עזב במפתיע כחצי שנה בלבד לאחר המינוי, וזאת "לאור חילוקי דעות באשר לדרכי וכיווני הפעולה של החברה". טרם לכך מילא לירן שורה של תפקידים בכירים, ובהם מנכ"ל שטראוס, מנכ"ל yes ומנכ"ל אריקסון ישראל.

ספאנטק מתרכזת בייצור בדים לא ארוגים, המשמשים כחומר גלם בייצור מגבונים לחים. מינויו של לירן נעשה לאחר שספאנטק עדכנה בסוף חודש אוגוסט על רצונו של המנכ"ל הקודם, מישל בן-וייס, לפרוש מכהונתו על רקע דוחות כספיים גרועים שפרסמה ספאנטק למחצית השנה הראשונה של 2016.

שלמה לירן/ צילום:איל יצהר
 שלמה לירן/ צילום:איל יצהר

הדיור הציבורי עובר דירה

וגם: יצחק לקס מסביר מה מרחיב את הדעת

בשבוע שעבר חגגה חברת עמידר את העתקת משרדיה הראשיים למרכז העסקים עזריאלי בחולון.

במגיעים לגזור את הסרט היו ז'קי לוי, סגן שר השיכון והבינוי; אשל ארמוני, מנכ"ל המשרד; מוטי ששון, ראש עיריית חולון; עו"ד ד"ר יצחק לקס, יו"ר עמידר; המנכ"ל ראובן קפלן; והרב חיים דוד קובלסקי. 

במסגרת המעבר לחולון שוכרת עמידר במרכז עזריאלי בעיר כ-4,700 מ"ר משרדים ו-100 מקומות חניה בחניון התת-קרקעי לתקופה של 10 שנים עם אפשרות להארכה. בחברה מסבירים כי השכרת בניין ההנהלה בתל-אביב וצמצום השלוחות יביאו לחיסכון שנתי של כ-4 מיליון שקל בתקציב החברה.

רגע לפני קביעת המזוזה השווה לקס והסביר כי "אומרים שיש 3 דברים המרחיבים את דעתו של אדם: אישה נאה, אלה העובדים של עמידר; דירה נאה, אלה המשרדים החדשים; וכלים נאים, שזה שיתוף-הפעולה עם משרד הבינוי והשיכון, שמרחיבים את דעתנו. במעבר מתחיל שינוי תרבותי ארגוני אמיתי בחברה כחלק מתפיסה של עמידר החדשה".

קפלן לקס ששון לוי קובלובסקי וארמוני / צילום: אבי ויצמן
 קפלן לקס ששון לוי קובלובסקי וארמוני / צילום: אבי ויצמן

ציוץ ששווה 20 אלף אירו

מנכ"ל SAP העולמית מודה לשמעון פרס ז"ל

הקשר בין חברת SAP העולמית ומרכז פרס לשלום וחדשנות נמשך. בשבוע שעבר הכריז וצייץ ביל מקדרמוט, מנכ"ל SAP העולמית, בטוויטר הפרטי שלו כי החברה תעניק למרכז פרס לשלום וחדשנות תרומה, וזאת לאות כבוד לפועלו וחזונו של פרס.

מקדרמוט תייג את פרס וכתב כי הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל היה "מדינאי אמיתי, קשוח, אמיץ המתאים עצמו למציאות המשתנה".

מקדרמוט לא ציין בציוץ את גובה התרומה, אולם מ-SAP נמסר כי היא נאמדת בכ-20 אלף אירו.

הקשר בין החברה למרכז פרס החל בחודש מאי, כאשר נערכה תחרות KickApp Cup במעבדות SAP ברעננה, במסגרתה עבדו מפתחי החברה עם 30 צעירים מישראל והרשות הפלסטינית על אפליקציה לשיפור ההשפעה החברתית של ארגונים כמו מרכז פרס לשלום.

הציוץ  / מתוך טוויטר
 הציוץ / מתוך טוויטר

מוסקבה מאמינה בקפה זול

מי גזרו את הסרט בסניף הראשון של קופיקס ברוסיה?

אירוע ההשקה של רשת קופיקס במוסקבה התקיים השבוע (ב') בסניף הראשון של הרשת, שנפתח בקניון אחוטני ריאד שבלב הכיכר האדומה בעיר.

במעמד גזירת הסרט החגיגי נצפו בין היתר: אבי כץ, המייסד, היו"ר ובעל השליטה ברשת קופיקס; בתו חגית שינובר-כץ, שותפה וסמנכ"לית הסחר של הרשת; חיים אהרון, מנכ"ל הרשת; אלכסנדר יופה, סמנכ"ל קופיקס רוסיה; השותפים לפעילות ברוסיה סטש מלווני, מנכ"ל Melsons Group ומיכאיל פצ'רסקי מחברת ADG; אלכסנדר מיקרישווילי, מנהל הפיתוח של קופיקס ברוסיה; גלינה קפלן, מנהלת פיתוח עסקי-בינלאומי ברשת קופיקס; ואחרים.

כל הנוכחים, בהם גם כ-50 נציגי תקשורת מקומית, נהנו באירוע מהתפריט של קופיקס. ואם בענייני תפריט עסקינן, ברוסיה יש לצפות לתפריט מגוון יותר מההיצע בישראל ואף מותאם לטעם הרוסי.

כך למשל ניתן יהיה למצוא שם בלינצ'ס, סירניקי (לביבות גבינה), מגוון סוגי תה, כאשר קצפת תעטר את מיץ הגזר. הכול ב-50 רובל בלבד, השווים בערכם לכ-3 שקלים ישראליים.

מיד בתום ההשקה מיהרו אבי כץ וחגית שינובר-כץ לעלות על המטוס שייקח אותם חזרה לישראל, כך שאת צום יום הכיפורים ועינוי נפשותיהם יספיקו לערוך כאן בארץ.