צפו: רוסיה חושפת טיל חדש שיכול להרוס מדינה בגודל צרפת

רוסיה ממשיכה במהלכים התוקפניים שלה ומציגה את הטיל הגרעיני הגדול ביותר שנבנה אי-פעם, המכונה "שטן 2" ומאפשר להשמיד בפגיעה אחת שטח בגודל של צרפת

טיל גרעיני, רוסיה, RS-28 , נשק, צבא / צילום: וידאו
טיל גרעיני, רוסיה, RS-28 , נשק, צבא / צילום: וידאו

שלא כהרגלה, רוסיה חשפה תמונות של הטיל הגרעיני הגדול ביותר שנוצר אי-פעם, נשק שמסוגל להרוס שטח בגודל של צרפת כולה - כך מדווח ה- dailymail הבריטי. הטיל, ששמו הרשמי הוא RS-28 וכינויו ההולם הוא "שטן 2", מסוגל להגיע למהירות של 7 קילומטר בשנייה. הוא עוצב במטרה להערים על מערכות הגנה מפני טילים.

הטיל החדש מסוגל לשאת ראש נפץ בעוצמה של 40 מגהטון - עוצמה גבוהה פי 2,000 מעוצמתה של הפצצה שהופלה מעל הירושימה במלחמת העולם השנייה. על-פי הדיווח, הטיל מיועד להחליף את ה-SS-18, הטיל שבגרסתו הראשונית נכנס לשירות בסוף שנות ה-60.

טיל ה-RS-28 מסוגל להרוס שטח בגודל של צרפת, או אם תרצו בגודל של טקסס שבארה"ב, כך נטען ברשת החדשות הרוסית "זווזדה" שמופעלת על-ידי משרד הביטחון הרוסי. עוד נטען שהטיל מסוגל להתחמק ממכ"ם, ושהטווח שלו יכול להגיע ל-10,000 ק"מ, כך ש"שטן" שמשוגר ממוסקבה יכול תיאורטית להגיע ללונדון, לערים נוספות באירופה ואפילו בארצות הברית.

על-פי איגור סוטייגין, מומחה לגרעין הרוסי במכון מחקר לונדוני, המערכת לא מתחרה במערכות מקבילות שמחזיקות מדינות המערב. לטענתו, הטיל הרוסי יהיה מהיר יותר, ונתיב הטיסה שלו יהיה כל-כך בלתי צפוי, כך שלמערכות הגנה מפני טילים יהיה כמעט בלתי אפשרי לחזות מתי והיכן הוא אמור לפגוע.

הטיל מיועד להיכנס לשירות עד שנת 2020, אז ייצא משימוש ה-SS-18 האחרון.