אבנר ודלק קידוחים דוחות את האסיפות לאישור המיזוג

דחיית האסיפות ל-21 בנובמבר מגיעה בד בבד עם פרסום מספר הודעות עמדה של מחזיקי יחידות השתתפות באבנר, המתנגדים למיזוג "במתכונת הנוכחית"

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

שותפוית הגז שבשליטת קבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, הודיעו בסוף השבוע על דחיית האסיפות שזומנו לימים הקרובים לצורך אישור המיזוג ביניהן. במסגרת המיזוג אמורה השותפות אבנר  להימחק לאחר שתמוזג לתוך דלק קידוחים .

האסיפות הדחויות יכונסו ב-21 בנובמבר ב-15:00 במלון דניאל בהרצליה. במקביל, אסיפות שהיו אמורות להתכנס מחר (31 באוקטובר) לדיון במיזוג ומענה לשאלות מחזיקי יחידות ההשתתפות נדחו בשבוע ויתכנסו ב-6 בנובמבר ב-15:00 וב-16:00 באותו המקום. על כוונת המיזוג בין שתי שותפויות הגז של דלק פורסם לראשונה באפריל השנה.

הודעות הדחייה מגיעות בד בבד עם פרסומן של מספר הודעות עמדה נוספות שהעבירו בימים האחרונים מחזיקי יחידות השתתפות באבנר, הכוללות התנגדות למיזוג "במתכונת הנוכחית". המתנגדים הם ד"ר נח וולפסון ויהודה יליניק, שהצטרפו לאביטל זהר, ששיגר הודעת עמדה המתנגדת למיזוג לפני כשבוע.

בהודעת העמדה שלו כתב ד"ר וולפסון, כי "המיזוג המוצע מהווה הרעה מהותית במצבם של בעלי יחידות ההשתתפות של אבנר. השותפות מתנהלת היטב ללא כל צורך בשינוי. הנהנה היחיד מהמיזוג הוא השותף הכללי אשר יגדיל לעצמו את התמלוגים...". יליניק כתב כי "נוצר הרושם שהשותף הכללי דואג לכיסו על חשבון המשקיעים הקטנים בשותף המוגבל".

"הנזק צפוי לעלות על התועלת"

כאמור, לפני כשבוע פורסם נייר עמדה של מחזיק יחידות נוסף באבנר, אביטל זהר, היוצא נגד המיזוג, ובו הוא טוען כי "הנזק שעלול להיגרם לנו צפוי לעלות בהרבה על התועלת, לאור זאת שהמיזוג הוא תקדים קיצוני בטריטוריה של שותפויות מוגבלות, שאין בה כמעט פסיקות קודמות על אודות שותפויות מוגבלות".

"בשל גודלו של כל אחד מהנכסים (מיליארדי דולרים) ומצבם היום, צפוי שרובם ככולם יתבצעו, אך האי-ודאות במצבם לא מאפשרת להעריך את שוויים. אנו סבורים שאין זה הזמן והמקום שהמחזיקים ייקחו את הסיכון וילמדו על בשרם את תוצאותיו של מהלך זה, מה עוד שהשותפויות תמשכנה להתנהל היטב גם בלעדיו".

בהתייחסו לזווית הכלכלית של המיזוג הוא טען כי "אי-הוודאות בהערכת השווי ההוגן היחסי של השותפויות מחד, והערך העצום של כמעט כל נכס בשותפות מאידך, עלולים לגרום פער גדול מאוד בהערכת הסטטוס של כמעט כל הנכסים היום לבין שוויים בפועל, כפי שהוא צפוי להתברר תוך זמן קצר יחסית", תוך שהוסיף כי "מחזיקי היחידות צפויים לגלות, כמעט לאחר כל עסקה, שמה שקיבלו שונה מאוד מהשווי שהיו אמורים לקבל".

עוד הוא טען, בין היתר, כי המיזוג יביא לסילוקו של המפקח המכהן של אבנר. "האפשרות שהמפקח הנבחר של אבנר יסולק מתפקידו ואפילו הסיכון שיוחלף בהצבעה, כשהוא דרוש יותר מתמיד כדי להגן על הזכויות והנכסים של בעלי היחידות, היא לבדה מצדיקה שהם יתנגדו למיזוג".

קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, פועלת זה מספר חודשים למיזוג אבנר לתוך דלק קידוחים, כשעל פי מתווה המיזוג יקבלו בעלי היחידות באבנר יחידה אחת של דלק קידוחים עבור כל 5.32 יחידות שברשותם. דלק קידוחים מחזיקה 25% משדה הגז ים תטיס, כ-23% משדה הגז לוויתן וכ-16% משדה הגז תמר, ושוויה בבורסה עומד על כ-7.4 מיליארד שקל. שותפות אבנר מחזיקה בכ-23% משדות הגז ים תטיס ולוויתן, וכ-16% משדה הגז תמר, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-8.5 מיליארד שקל. קבוצת דלק של יצחק תשובה מחויבת למכור בתוך מספר שנים את כל החזקותיה במאגר תמר, שבו היא מחזיקה באמצעות שתי השותפויות, וזאת כחלק ממתווה הגז.