טסלה מציגה: פיתוח שיאפשר התנתקות מחברת החשמל

המיליארדר אלון מאסק מציג את הדור הבא של הסוללה הביתית של טסלה ■ בנוסף הראה כיצד פאנלים סולאריים חדשניים מחליפים את הרעפים בבתים ומספקים זרם חשמל יציב ללא תלות במקור חשמל אחר

פאנלים סולאריים, גג רעפים, טסלה, אלון מאסק / צילום: וידאו
פאנלים סולאריים, גג רעפים, טסלה, אלון מאסק / צילום: וידאו

מנכ"ל טסלה, המיליארדר אלון מאסק, רוצה לצייד כל גג בפאנלים סולאריים, אבל בדרך שבה לא ניתן יהיה להבחין בין הגג לפאנלים. באירוע שנערך בשבוע שעבר בקליפורניה, מאסק הציג מספר רעפים מבית טסלה שמשמשים גם כפאנלים סולאריים, והדגים כיצד הם עמידים יותר מרעפים סטנדרטיים. מלמטה ומהצד הרעפים של טסלה נראים רגילים לגמרי, כאשר התאים הסולאריים המוטמעים בהם נראים רק מלמעלה.

באותו מעמד מאסק הציג גם את הדור השני של הסוללה הביתית Powerwall שמספקת 14 קילו וואט שעה של חשמל - פי שתיים מהדגם הראשון, ועלותה 5,500 דולר. על פי טסלה, הסוללה החדשה יכולה לספק את כל תצרוכת החשמל של בית בן 4 חדרים, במשך יום שלם.

אם מחברים את הסוללה למערכת הסולארית של החברה, אספקת החשמל כמובן תגדל משמעותית. הרעפים והסוללה פותחו במסגרת מיזם משותף של טסלה ו-solarcity, אשר עשויות להתמזג בחודש הקרוב במידה ובעלי המניות יאשרו זאת. טסלה הודיעה כי ה-Powerwall 2 והרעפים הסולאריים יהיו זמינים לרכישה בקרוב.