ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; מניות טבע ומיילן צנחו

מניית הרשת החברתית ירדה בכ-6% בעקבות פרסום הדוחות, והתחזית להאטה בצמיחה ■ הפדרל ריזרב הותיר את הריבית בארה"ב על כנה ■ מאקרו: התפרסם נתון תביעות האבטלה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אמש. מאחר וארה"ב טרם עברה לשעון חורף, המסחר בוול סטריט מתנהל השבוע בשעות 15:30-22:00 (שעון ישראל). 

 

אתמול הודיע ה-FOMC (ועדת השוק הפתוח הפדרלית) של הפדרל ריזרב כי היא מותירה את הריבית בארה"ב על כנה, פחות משבוע לפני הבחירות לנשיאות. בדצמבר תתכנס ה-FOMC לפגישה אחרונה לשנה הנוכחית. לפי דבריהם של יו"ר הפד (וה-FOMC) ג'נט ילן, וסגנה סטנלי פישר, ישנם סיכויים גבוהים מאוד להעלאת ריבית בפגישה זו.

המירוץ לבית הלבן נמצא בישורת האחרונה אך חוסר הוודאות לגבי זהות נשיא ארה"ב התגבר בימים האחרונים. המועמד הרפובליקאי דונלד טראמפ התחזק בסקרים לאחרונה, בצל חשיפת החקירה המחודשת בעניין פרשת המיילים בה מעורבת הילארי קלינטון. מנגד, סקרים שפורסמו אתמול מראים כי קלינטון מוסיפה להוביל בסקרים ובמניין האלקטורים הצפויים.

התפרסם נתון תביעות האבטלה השבועי, העומד על 265 אלף תביעות חדשות, גבוה במעט מהצפי של 257 אלף תביעות חדשות בשבוע האחרון.

פורסם גם מדד מנהלי הרכש (PMI), שלא כולל את סקטור הייצור. הצפי היה לנתון של 56.2 נקודות, כאשר כל נתון מעל 50 מהווה אינדיקציה לצמיחה כלכלית, והנתון הסופי עומד על 54.8 נקודות.

מחיר הנפט   חזר לרדת לאחר שהתאושש מעט מהירידות שחווה בתקופה האחרונה, לאחר שחמושים תקפו צינור נפט בחלקה הדרומי של ניגריה. מחיר הזהב , שעלה לאחרונה משמעותית בעקבות אי-הוודאות בשווקים, נע בתנודתיות.

מניית פייסבוק  המשיכה לאבד גובה לאחר שפרסמה אמש את דוחותיה הרבעוניים. החברה אמנם הכתה את תחזיות הרווח וההכנסות, אך עוררה חשש בקרב המשקיעים לאחר שחזתה האטה בקצב הצמיחה שלה. סמנכ"ל הכספים של החברה, דייב ווהנר, הזהיר כי החברה מתקרבת לקצה גבול היכולת בכל הנוגע לדחיסת פרסומות ל-Feed של המשתמשים בשירות. הגידול בנפח הפרסום ברשת היווה מנוע לצמיחה המתמדת בנתונים הפיננסים שהציגה פייסבוק בשנים האחרונות. בנוסף, הודיע ווהנר כי שנת 2017 תתאפיין ב-"גידול בהוצאות", בעיקר סביב גיוס עובדים ושדרוג מרכזי הנתונים של החברה.

קוואלקום הכתה את תחזיות האנליסטים בדוחותיה הרבעוניים, כאשר הציגה רווח של 1.28 דולר למניה מול צפי לרווח של 1.13 דולר למניה. דרישה מוגברת לשבבים מייצור החברה המיועדים לסמארטפונים, במיוחד בשוק הסיני, עזרו להעלות את ההכנסות של החברה, שעברו גם הן את ציפיות האנליסטים. 

ענקית הביטוח AIG   דיווחה גם היא על תוצאותיה ברבעון הקודם, בו רשמה רווח של 1.23 דולר למניה - 3 סנט מעל לצפי האנליסטים. בנוסף, הודיע דירקטוריון החברה על תוכנית רכישת מניות (Buy back) בסך 3 מיליארד דולר.

מספר חברות יפרסמו את דוחותיהן הרבעוניים לאחר נעילת המסחר - ביניהן סטארבקס , אקטיוויז'ן בליזארד , ו-קראפט היינץ .

טבע שעלתה במשך רוב שעות המסחר עברה לירידות לאחר שהחברה קיבלה זימון להעיד בפני הרשות להגבלים עסקיים בחשד לתיאום מחירים. טבע  קיבלה את הזימון יחד עם עוד 12 חברות וביניהן מיילן .