עובדי נתג"ז עוצרים את העיצומים, אך סכסוך העבודה נותר בעינו

הבנות ראשוניות בחברה: קליטה מיידית של 12 עובדי קבלן וקיום מו"מ אינטנסיבי על ההסכם הקיבוצי ■ דוד גלנוס: "היום עשינו צעד לצמצום תבניות העסקה פוגעניות ולהסדרת זכויות העובדים"

עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות
עובדי נתג"ז מונעים את חיבור תחנת הכוח של כיל בים המלח לתשתית הגז הטבע/ צילום באדיבות דוברות ההסתדרות

עובדי חברת נתיבי גז (נתג"ז) הגיעו באמצעות ההסתדרות להבנות עם הנהלת החברה והודיעו על הפסקת העיצומים וחזרה לעבודה במתכונת רגילה. העובדים דרשו קליטת 37 עובדי קבלן והשלמת הסכם קיבוצי ראשון, הכולל שיפור תנאים.

במסגרת ההבנות עם ההנהלה ייקלטו מיידית 12 מעובדי הקבלן, וינוהל מו"מ אינטנסיבי על ההסכם הקיבוצי. ההבנות הושגו בתיווכה של סגנית הממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה, עו"ד רבקה ורבנר.

סכסוך העבודה בנתג"ז הוכרז במאי השנה, לאחר כשנתיים של מו"מ על ההסכם הקיבוצי. בנתג"ז טענו כי כמעט הגיעו להסכמות עם העובדים, אך כניסתו למו"מ של יו"ר איגוד עובדי האנרגיה בהסתדרות, דוד גלנוס, גרמה להסלמה ועצרה את ההתקדמות.

בעקבות הקשיים החלו העובדים בחודשיים האחרונים בעיצומים, במסגרתם שיבשו עבודות פיתוח בתחנת הכוח החדשה "נילית", בתחנת "סדום 2", בחיבור תחנת הכוח של מפעלי כיל בים המלח לתשתית הולכת הגז הטבעי של ישראל, ובתחנת הכוח אשכול.

בהמשך להסכמות מסר גלנוס: "היום עשינו צעד נוסף בנתג"ז לצמצום תבניות העסקה פוגעניות ולהסדרת זכויות העובדים. אני רוצה לחזק את הוועד על הנחישות ועל העצמה שהעובדים הפגינו בחודשים האחרונים.

"כולנו מאמינים בהידברות ומקווים כי ההנהלה תגיע למו"מ בתום לב ובנפש חפצה. אזכיר כי סכסוך העבודה נותר בעינו אך יש לנו חלון הזדמנויות נדיר להסדיר את המחלוקות, מתוך רצון להבטיח תנאי העסקה הוגנים עבור העובדים והמשך פעילות יציבה למען עתיד החברה".

מנתג"ז נמסר: "במסגרת המו"מ בין ההסתדרות להנהלת נתג"ז סוכם על מספר צעדים בוני אמון, וביניהם הפסקת עיצומי העובדים".