רשות ני"ע אישרה זירת סוחר שישית: קולמקס

כך, שש זירות הסוחר שקיבלו את הרישיון הנכסף מרשות ני"ע כוללות את FXCM, ATRADE, ריל פורקס, פירסט אינדקס, Plus500 וכעת קולמקס ■ למדריך מט"ח

 שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי
שמואל האוזר / צילום: תמר מצפי

רשות ניירות ערך, בראשות פרופ' שמואל האוזר, מרחיבה את מספר זירות הסוחר המורשות לפעול בישראל למול לקוחות מקומיים, ומעניקה רישיון לחברת קולמקס (Colmex). זו מצטרפת בכך לחמש הזירות שכבר קיבלו את אישור הרשות לפני כחודש וחצי. אם כך, שש זירות הסוחר שקיבלו את הרישיון הנכסף מרשות ני"ע כוללות את FXCM, ATRADE, ריל פורקס, פירסט אינדקס, Plus500 וכעת קולמקס.

זירות הסוחר הן פלטפורמות מסחר אינטרנטיות, המאפשרות למשקיעים לפעול במכשירים פיננסיים שונים (בעיקר נגזרי מט"ח - שוק הפורקס) מול מפעילי הזירות. באמצע 2015 החלו 21 זירות את הליך הרישוי, וכיום נמצאות עוד שתי זירות במהלכים למול רשות ני"ע לקבלת רישיון - מט"ח 24 ופרוטרייד.

ומה לגבי יתר החברות הפועלות בתחומים אלה למול הלקוחות הישראלים? הרשות מבהירה כי "חברות אשר לא נכללות ברשימה שלהלן, או ברשימת החברות שלגבי בקשתן לא ניתנה החלטה, וממשיכות לנהל זירת סוחר - מפרות את החוק. על הציבור להביא בחשבון את הסיכונים הכרוכים בכך". עוד לדעת הרשות, "פעילות בזירת סוחר - גם בעלת רישיון - אינה מתאימה לכל אדם... היא דורשת מיומנות רבה, ידע והבנת הסיכונים הגבוהים לאובדן כספי ההשקעה הטמונים בפעילות זו".