פלייטק רוכשת חברה בריטית תמורת 120 מיליון דולר

הנרכשת, CFH clearing, מספקת נזילות לברוקרים בעבודתם מול בנקים גדולים ■ הרכישה קיבלה אישור מהרגולטור הבריטי ותתבצע בשני שלבים ■ רכישות קודמות, של Plus500 ו-Ava Trade הישראליות, לא יצאו לפועל

פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים ומשחקים מקוונים, ממשיכה להרחיב את החטיבה הפיננסית שהקימה אשתקד במטרה להפוך לשחקן משמעותי בתעשיית המסחר המקוון בני"ע ונגזרותיהם.

החברה, שבעל המניות הגדול בה הוא המיליארדר טדי שגיא, רוכשת את CFH clearing הבריטית תמורת מקסימום 120 מיליון דולר, ובשני שלבים, כפי שפלייטק נוהגת לעשות.

בשלב ראשון, תשלם פלייטק 43.4 מיליון דולר תמורת 70% מההון ולפי מכפיל EBITDA של 7 ובשלב שני, תרכוש את יתרת ה-30% תמורת לא יותר מ-76.6 מיליון דולר ולפי מכפיל EBITDA של 6 בגין תוצאות הנרכשת בשנת 2018. כלומר, רכישת יתרת המניות תתבצע לא מוקדם משנת 2019.

ומיהי CFH clearing? ובכן, מדובר בחברה שכבר פועלת משנת 2008, ונמנית על קבוצת CFH - קבוצת השקעות שהוקמה על ידי שתי קרנות פרייבט אקוויטי בריטיות מובילות. CFH clearing מעסיקה קצת מעל 100 איש, כולל 70 אנשי IT.

CFH clearing מגדירה עצמה כספקית של מוצרים פיננסיים מתקדמים המבוססים על נזילות רבה עבור תעשיית המסחר הפיננסי. החברה משמשת סוכנות STP שפירושו Straight Through Processing, כלומר מספקת לסוכנים קמעונאים שירותי תיווך מתקדמים שמאפשרים לקבל תוך שברירי שנייה את הפוזיציה הטובה ביותר עבורם.

החברה הנרכשת מייצרת הכנסות על ידי גביית עמלות סליקה או מתן שירותים טכנולוגיים ללקוחותיה, מעל 400 במספר, שפרוסים ב-80 מדינות שונות. החברה נחשבת לאחד מספקיות ה-B2B (עסק לעסק להבדיל מעסק לצרכן) המובילות בתחומי טכנולוגיה (כמו בקרת נזילות וניהול סיכונים בזמן אמת) ושירותי מסלקה בתעשייה שלה.

החטיבה הפיננסית של פלייטק, נזכיר, כוללת כרגע רק את פעילות TradeFX, פעילות חוזי ההפרשים הפרטית של טדי שגיא שנרכשה ממנו, זאת אחרי שהרכישות של Plus500 ו-Ava Trade הישראליות לא יצאו לפועל. למעשה, פעילות החטיבה הפיננסית של פלייטק החלה בצליעה ולא רק בגלל ביטול שתי הרכישות לעיל. די מהר אחרי רכישת TradeFX (שינתה שמה ל-Markets) החלו ביצועי האחרונה להיחלש, בין היתר על רקע הידוק רגולטורי. הידוק זה אילץ את Markets להיפרד משליש מעובדיה, לפי דו"חות פלייטק למחצית הראשונה של השנה.

על רקע שתי העסקאות לעיל שלא יצאו לפועל, פלייטק מדגישה בהודעתה כי רכישת CFH clearing כבר קיבלה את אישור רשות ני"ע הבריטית (FCA), וכי שגיא, כבעל השליטה בפלייטק, קיבל חותמת הכשר ממנה.

עוד עולה מדו"חות פלייטק כי הכנסות החטיבה הפיננסית עמדו במחצית הראשונה של השנה על 31.3 מיליון אירו לעומת 43.2 מיליון אירו במחצית הראשונה של 2015, כלומר ירידה שנתית משמעותית של 28%.

עכשיו, כאמור, פלייטק מנסה לחזק את פעילות החטיבה הפיננסית על ידי רכישת CFH clearing שלפי היקפי פעילותה היא עדיין קטנה יותר מ-Markets. את 2015 סיימה הנרכשת עם הכנסות של 19.2 מיליון דולר ועם EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של 5.7 מיליון דולר. כלומר, שולי EBITDA של כמעט 30% - די אופייני לחברות מסוג זה.