אישום: קבלני בניין הפיצו חשבוניות פיקטיביות בהיקף 45 מ' ש'

רשות המסים ממשיכה במאבק כנגד החשבוניות הפיקטיביות: השבוע הוגשו שני כתבי אישום נגד קבלנים בגין הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים

רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי
רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

רשות המסים ממשיכה במאבק כנגד החשבוניות הפיקטיביות: הרשות הגישה השבוע שני כתבי אישום נגד קבלנים בגין הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים.

כתב האישום הראשון הוגש נגד קבלן בנייה ושיפוצים בגין קיזוז חשבוניות פיקטיביות בספרי החברה שבבעלותו בהיקף כולל של כ-35.5 מיליון שקל. כתב אישום השני הוגש נגד בעלי חברה לקבלנות בניין בגין הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

מכתב האישום הראשון, שהוגש על-ידי היחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המסים, עולה כי הקבלן, סעד אלדין אבו סניני מג'לג'וליה, ניהל בין השנים 2011-2007 ספרי הנהלת חשבונות כוזבים, בהם כלל 70 חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-35 מיליון שקל כאמור, על שם 4 חברות שונות: "חן אבני ישראל", "מ.נור 90", "ברקאי פרויקטים וכוח-אדם" ו"יצחק קוטלובסקי".

מס התשומות הגלום בחשבוניות שהוגשו עומד על כ-5.6 מיליון שקל. מהאישום עולה עוד כי אבו סניני הגיש לרשויות מע"מ 51 דוחות תקופתיים כוזבים, בהם כלל את מס התשומות הגלום בחשבוניות הפיקטיביות, וזאת במטרה להגדיל את הוצאותיו ולהתחמק מתשלום מס אמת.

כתב האישום השני מתייחס לקבלן נביל דוויק (45) מבית צפאפא, מנהלה ובעל המניות של חברת "ד.ק בנייה בע"מ". על-פי כתב האישום, במהלך שנת 2011 הפיץ דוויק לחברת "רם טוב - אספקת כוח-אדם בע"מ" 90 חשבוניות כוזבות על שם החברה שבבעלותו, בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל, שהיקף המע"מ הגלום בהן היה כ-340 אלף שקל. זאת, כאשר החברה שהוציאה את החשבוניות לא הייתה צד אמיתי לעסקה עם חברת "רם טוב". בכך, נטען, איפשר דוויק למקבל החשבוניות הכוזבות להתחמק מתשלום מס אמת. על-מנת לבצע את העבירות המוזכרות, נטען, ניהל דוויק פנקסי חשבוניות כוזבים. 

רשות המסים הכריזה זה מכבר על מאבק עיקש בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, אשר מובילה להפסדים של מיליארדי שקלים לקופת המדינה. תוצאות המאבק נראות בשוק ביתר שאת בשנה האחרונה, עם חשיפתן של רשתות עברייניות "שהתמחו" בהוצאת חשבוניות פיקטיביות, וכן בכתבי אישום ועונשים שהוטלו על עבריינים בתחום.