סלקום וגולן טלקום פנו לגישור עקב בקשת הפירוק

במקביל באופן מוזר בהחלט, שתי החברות הגישו ערר לבית הדין להגבלים עסקיים על התנגדותו למיזוג ביניהן

מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'
מיכאל גולן ניר שטרן / צילום: אריאל בליאק וסיון פרג'

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הסכימו סלקום וגולן טלקום להמשיך את ההליכים ביניהן בדרך של גישור, וזאת בעקבות המלצתו של השופט איתן אורנשטיין.

היום (ב') התקיים הדיון סביב הבקשה של סלקום לפרק את גולן טלקום עקב החובות שצוברת החברה. ברקע הדברים מתנהל משא-ומתן למכירת גולן, ונראה מרוח הדברים כי ההסכמה להיענות להצעת השופט לפנות להליך גישור נובעת מהעובדה שגולן טלקום נמצאת בישורת הסופית למכירתה לקבוצת אלקו, כפי שנחשף ב"גלובס"

משהחליט השופט כי אין מקום לפרק כרגע את גולן, וכי המחלוקות בין החברות יכולות למצוא פתרון בדרך של גישור, גולן וסלקום הסכימו על מינויה של השופטת בדימוס הילה גרסטל כמגשרת, והדיון בהמשך הטיפול בתיק נדחה ל-29 בינואר. 

ההחלטה ללכת לגישור מבטאת ניצחון זמני של גולן, מכיוון שכעת חרב הפירוק הוסרה מעל צווארה, והדבר יאפשר לה לנהל את המשא-ומתן למכירתה שלא מעמדת חולשה. יחד עם זאת, מדובר בהישג זמני בלבד, מכיוון שברור שאם גולן לא תימכר, הדרישה לפירוקה של גולן תחזור ותעמוד במרכז העניינים בין החברות. 

בדיון אישרו באי-כוחה של גולן כי החברה נמצאת במשא-ומתן מתקדם למכירתה, וציינו כי החברה מנהלת משא-ומתן מתקדם עם מפעיל רשת שעליו תתארח. 

נציין כי בהקשר לסוגיית הפירוק, שתי החברות ממשיכות, באופן מאד מוזר, לנהל מגעים מול בית הדין להגבלים עסקיים כדי לקדם מיזוג ביניהן. עד כמה שזה נשמע מופרך, היום הגישו החברות ערעורים לבית הדין להגבלים, לאחר שרשות ההגבלים דחתה את המיזוג בין החברות.

הפנייה לערעור נובעת מהעובדה שההסכם בין החברות מחייב זאת, ומהעובדה שהן מעוניינות לשמור את כל האופציות פתוחות. וכך קורה שסלקום, שהגישה בקשה לפירוק גולן, עותרת לבית הדין להגבלים כדי שיאשר לה לרכוש אותו במחיר של 1.7 מיליארד שקל (1.1 מיליארד עבור החברה פלוס 600 מיליון שקל ויתור על החוב).

את גולן מייצגים בערעור עורכי הדין אבנר פינקלשטיין ונועה שוויצר עמר ממשרד גורניצקי, ואת סלקום מייצג משרד צבי אגמון ומשרד מתן מרידור.