מה תעשה ארה"ב עם 15 מיליארד דולר בלתי צפויים?

פולקסווגן הגרמנית צפויה לשלם קרוב ל-15 מיליארד דולר לממשל האמריקאי בעקבות פרשת הדיזלגייט, וכעת מתחוללת מלחמה של ממש להיכן יופנו סכומי-העתק

חדשות הרכב, מוסך פולסוואגן / צילום: שאטרסטוק
חדשות הרכב, מוסך פולסוואגן / צילום: שאטרסטוק

פולקסווגן הגרמנית צפויה לשלם קרוב ל-15 מיליארד דולר לממשל האמריקאי כתוצאה מפרשת הדיזלגייט, וכעת מתחוללת מלחמה של ממש להיכן יופנו סכומי-העתק.

על פי ההסכם המתגבש, שני מיליארד דולר יופנו להקמת תשתיות עבור כלי רכב חשמליים, שמונה מאות מיליוני דולרים יושקעו בקליפורניה לבדה, והשאר יחולק בין שאר המדינות. במכתב למשרד המשפטים האמריקאי יוצאות עשרים ושמונה חברות נגד ההסכם המתגבש, משום שלטענתם הוא ייתן יתרון משמעותי לפולקסווגן בכל הנוגע לפיתוח עתידי של כלי רכב חשמליים, והתשתיות הנלוות.

כך ייווצר מצב שבו פולקסווגן לא רק ישיגו יתרון, אלא אהם עתידים להרוויח סכומי כסף לא מבוטלים כתוצאה מתשלום הקנס. תוסיפו לקלחת פרשת הדיזלגייט את העובדה שהממשל הצרפתי שוקל, כך לפחות על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, לאסור מכירה של רכבי דיזל של החברה בצרפת, מה שאומר בפשטות כי פרשת הדיזלגייט רחוקה מסיום.

להערכתנו פרשה זו צפויה להוות מרכיב מרכזי בפיתוח עתידי של מנועי דיזל ומנועים ירוקים מסוגים שונים, רק שלעת עתה קשה להעריך להיכן נושבת הרוח. זאת הנקייה, ללא חלקיקים מזהמים כאלה או אחרים.