המדינה לבג"ץ: זקוקה לזמן נוסף כדי להשיב לעתירות בעניין התאגיד

אמש נועדו נתניהו, כחלון והיועמ"ש כדי לנסות ולגבש תגובה לעתירות שהוגשו בעניין עליית תאגיד השידור לאוויר ב-1 בינואר ■ התגובה לבג"ץ הייתה צריכה להימסר היום, אך כעת מבקשת המדינה דחייה נוספת, בטענה כי הדיון בין נתניהו לכחלון "טרם מוצה"

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור

המדינה הודיעה לבג"ץ כי היא לא תוכל להשיב היום (ה') לעתירות שהוגשו בעניין מועד עלייתו של תאגיד השידור הציבורי לאוויר, וכי היא מבקשת הארכה עד יום שני.

התשובה ממחישה שוב את חילוקי הדעות הידועים שקיימים סביב הסוגיה בין ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, לבין שר האוצר, משה כחלון. לפי התשובה, אמש (ד') נערכה בלשכת נתניהו התייעצות בנושא השתתפותם של שני השרים והיועץ המשפטי לממשלה, אך הדיון בעניין "טרם מוצה".

כזכור, מועצת תאגיד השידור הודיעה במהלך אוקטובר לשרי האוצר והתקשורת כי התאגיד ערוך להתחיל את שידוריו כבר ב-1 בינואר, כפי שמאפשר לו החוק, אך השרים לא נתנו את הסכמתם לכך - הנדרשת אף היא לפי החוק. בעקבות כך הוגשו שתי עתירות לבג"ץ: עתירה אחת מטעם ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה"; ועתירה שנייה מטעם ארגון העיתונאים. 

המדינה מנסה לגבש בימים האחרונים את תשובתה לכך, וכפי שנחשף ב"גלובס", לאחרונה מונה מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת וסמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד, כדי לבחון את מוכנותו ההנדסית של התאגיד. שמילה העביר לאנשי התאגיד שאלות רבות בנושא, שעוסקות בסוגיות כגון כוח-האדם ההנדסי, היערכות לחירום, "שרידות טכנולוגית" ועוד. 

עורכי הדין יובל יועז ואלעד מן מסרו בשם ח"כ כבל, עו"ד יניב ועמותת "הצלחה": "אנו מלאי אמפתיה לקשייו של שר התקשורת לקבל החלטות בנוגע לתאגיד השידור, קשיים המלווים אותו ממועד חקיקת חוק השידור הציבורי ביולי 2014. נוכח העובדה שהתאריך המבוקש לתחילת שידורי התאגיד הוא 1 בינואר, מן הראוי שהן מר נתניהו והן בית המשפט יפעלו בלוח זמנים מזורז".

עורכי הדין של ארגון העיתונאים מסרו כי הם מסכימים לבקשה, "בכפוף לכך שייקבע מועד לדיון בעתירה והסכמה למתן צו ביניים עד החלטה אחרת של בית המשפט, או התחייבות של המדינה כי לא ייעשה שינוי לרעה במצב הקיים".