הממונה על התקציבים: "מס דירה שלישית עובר. נקודה"

אמיר לוי בוועידת ישראל על המחאה נגד החוק: "לא שומעים את הציבור הדומם שדווקא תומך" ■ על חקיקתו: "אנחנו אחרי שיחות עם שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים. אנחנו נעביר אותו חד וחלק"

"את הרעש הגדול לא אנחנו עושים, אלא הקבוצה שנפגעת. קבוצה גדולה שעושה רעש. אני מאמין שזה יעבור, אנחנו לא נוותר על הצעד הזה, ואני מאמין בו. הרעש של 50 אלף איש הוא גדול מאוד, ואין יותר מ-50 אלף איש. אנחנו לא שומעים את הציבור הדומם שדווקא תומך", כך אמר אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, על מס דירה שלישית בשיחה אחד על אחד עם עורך "גלובס נדל"ן" דרור מרמור בועידת ישראל לעסקים המתקיימת היום בתל אביב-יפו.

 "מפחידים אותנו שמחירי השכירות יעלו והתחלות הבנייה ירדו. אני רוצה להזכיר שאי השוויון במדינת ישראל קשור גם לבעלות על הנכס. המטרה שלנו שזוגות צעירים לא יתמודדו מול מי שיש לו 2 או 3 דירות. אני מאמין שהצעד הזה יאושר למרות כל הרעש שיש סביבו. מבחינתנו מס דירה שלישית עובר. נקודה. אנחנו אחרי שיחות עם שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים. אנחנו נעביר אותו חד וחלק".

בנוגע לטענות על העלאת שכר הדירה בעקבות המס החדש אמר לוי: "לצד צעדי הגדלת ההיצע שאנחנו עושים אנחנו גם פותחים את שוק השכירות. קרנות ריט עברו חקיקה חדשה, ויש פרויקטים. גם בעבר שעשינו צעדים כמו העלאת מס הרכישה או הקטנת הפטור, לא ראינו השפעה משמעותית על דמי השכירות.

"ויש את השורה התחתונה, מאז שהתחילו לדבר על החוק יש עלייה של רק 1% בשכירות. אני גם מאמין שנראה יותר משקיעים שימכרו את הדירות. אנחנו בחודשים האחרונים רואים את מספר העסקאות שיורד. יש ניצנים ראשונים של שינוי בהתנהגות של משקיעים".

עוד המשיך לוי ואמר: "אנחנו לא מתיימרים לנבא מה יקרה עם מחירי הדירות. אנחנו כן נעשה את כל צעדים והיצע ובביקוש. עשינו המון צעדים. הותמ"ל למשל, שאישר עשרות אלפי יחידות דיור. 100 אלף לעמת 24 אלף לפני המשבר. גם את שיעור המשקיעים הורדנו, עם הצעדים שעשינו. השורה התחתונה היא החשובה ביותר אבל התפקיד שלנו כממשלה הוא לעשות את כל מה שצריך.

"ייגמרו השנה 50 אלף שיווקים, יש יותר תכנון, מקצים מיליארדים של שקלים - והכל זה מעשים לא דיבורים. תקציב המדינה כולל מיליארדים שמוקצים למען הנושא הזה. גם תחבורה, גם מחיר למשתכן ועוד. בטווח הארוך צריך לזכור שכל הצעדים הללו שימשיכו, בסוף תהיה להם השפעה".