בכפוף לשימוע: אורן חזן יועמד לדין על תקיפה והעלבת עובד ציבור

עפ"י החשד, חזן תקף את מנכ"ל עיריית אריאל וראש העירייה, לאחר שהוטל עיקול על חשבן הבנק של אמו ■ בתוך כך, הבדיקה בחשד להטרדות מיניות לכאורה מצד חזן טרם מינויו לח"כ הסתיימה ללא המלצה על חקירה פלילית

אורן חזן / צילום: תמר מצפי
אורן חזן / צילום: תמר מצפי

חבר הכנסת אורן חזן יעמוד לדין, בכפוף לשימוע, בפרשת תקיפת מנכ"ל עיריית אריאל וראש העירייה, לאחר שהעירייה הטילה עיקול על חשבן הבנק של אמו. מנגד, הסתיימה בדיקת הטענות להטרדות מיניות לכאורה מצד חזן טרם מינויו לחבר כנסת, והוחלט כי לא תיפתח בגינן חקירה פלילית.

כאמור, הפרקליטות הודיעה היום (ג') לח"כ חזן כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שוקל להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, על-פי המלצת פרקליט המדינה שי ניצן, בעבירות של תקיפת עובד ציבור, העלבת עובד ציבור וכן התנהגות פסולה במקום ציבורי.

על-פי החשד, באוקטובר 2014, לאחר שנודע לח"כ חזן על עיקול שהטילה עיריית אריאל על חשבון הבנק של אמו נוכח קיומו של חוב, הוא הגיע למשרדי העירייה ופקד משרדים שונים במטרה להבין מי הורה על הטלת העיקול. בהמשך, נטען, צעק וגידף חזן את מנכ"ל העירייה, נצמד אליו ודחף אותו בחוזקה, עד אשר המנכ"ל הוטח במעקה. כמו כן, לפי החשד, חזן גידף את ראש העיר, סירב לעזוב את לשכתו ואמר לו כי יטפל בו וכי ידאג שלא יישאר בתפקידו.

בטרם יוחלט סופית אם להגיש כתב אישום, הוזמן חזן, ככל שיחפוץ בכך, להשמעת טענותיו בהליך שימוע שיתקיים בפני היועמ"ש.

בנוסף להחלטה זאת, לאחר שבחן היועץ המשפטי לממשלה את ממצאי בדיקת המשטרה בעניין הטענות שהועלו בתקשורת על הטרדות מיניות לכאורה מצד ח"כ חזן, לפני שהחל לכהן כחבר כנסת ובעת שניהל בר בתל-אביב, החליט היועמ"ש לאמץ את עמדת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל ואת המלצת פרקליט המדינה ולסיים את הבדיקה בעניין מבלי לפתוח בחקירה פלילית.

במסגרת הבדיקה שנערכה בעניין זה, תושאלו, בין היתר, עובדים ועובדות לשעבר בבר, לרבות עובדות שעלה כי הן אלה שהשתתפו בכתבה ששודרה בתקשורת. שתיים מן הנשים שהמשטרה פנתה אליהן סירבו לשתף פעולה, ואף אחד מהעדים הנוספים שתושאלו לא ידע לספר על אירוע מסוים של הטרדה מינית, לא כלפיו ולא כזה שהיה עד לו. בנסיבות אלה, בשל היעדר תשתית המקימה חשד סביר לביצוען של עבירות פליליות, הוחלט כי אין מקום לפתוח בחקירה ביחס לטענות אלה.