נמל אשדוד: מאפריל 2017 נקלוט אוניות ענק מהמזרח הרחוק

זאת במסגרת הבנות שהושגו עם הברית העסקית ALIANCE ■ מנכ"ל נמל אשדוד: "זהו שלב ראשון במהלך האסטרטגי במסגרת ההיערכות של החברה לתחרות עם הנמל החדש" 

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר


נמל אשדוד נערך לקליטת אוניות ענק בעלות כושר נשיאה של 14 אלף מכולות החל באפריל 2017, במסגרת הבנות שהושגו עם הברית העסקית ALIANCE. במסגרת ההבנות, סוכם כי החל מסוף הרבעון הראשון של 2017 יפעלו חמש חברות מובילות בקו ישיר מהמזרח הרחוק לאשדוד. הברית כוללת את NYK ,MOL ו-K Line היפניות, את Yang Ming הטאווינית ואת Hapag-Lloyd הגרמנית.

במסגרת ההיערכות רכש הנמל שתי גוררות חדשות המותאמות לאוניות בסדר הגודל המדובר, וכן מתוכננת העמקת הרציף כדי לוודא שהוא עומד בעומק המוכרז של 15.5 מטר. בשלב הראשון, האוניות יגיעו מותאמות לגובה המנופים הקיים, אך הנמל התחייב לברית להתאים את גובה המנופים ואורכי המנופים עד סוף 2017. נכון להיום, אוניות המכולה הגדולות ביותר שנפרקות באשדוד נושאות 10,000 מכולות של 20 רגל.

לדברי מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, "כניסת הפעילות של אוניות הענק לנמל הינה שלב ראשון במהלך האסטרטגי שאנו מובילים, במסגרת ההיערכות של החברה לתחרות עם הנמל החדש. עולם ההובלה הימי עבר שינוי דרמטי וכמויות גדולות של מכולות משונעות באמצעות אוניות ענק. אנו נענים לאתגר שהציבו לנו חברות הספנות הבינלאומיות, ונערכים על מנת לקלוט ברציפים שלנו מכולות באמצעות אוניות ענק.

"דירקטוריון חברת הנמל אישר תוכנית השקעות ושדרוג תשתיות בסך כ-2.4 מיליארד שקל, הכוללת רכישת ציוד תפעולי מתאים לאניות ענק, סימולטור להכשרת מנופאים והתאמת הרציפים ובריכת הנמל לקליטת אוניות ענק. גיבשנו תוכנית כוללת הנותנת מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, תוך שמירה על מעמדה של חברת נמל אשדוד כמפעילת הנמלים המובילה של ישראל".