פרשת גטאס: אח של מחבל חשוד שסיפק טלפונים לאסירים

המשטרה עצרה את אחיו של המחבל וליד דקה, שעמו נפגש הח"כ, בחשד שסיפק לאחרון את הטלפונים הניידים ואף קיים שיחה עם אחד העצורים במהלך ביקורו של גטאס בכלא ■ לטענת המשטרה, העצור נמלט במשך עשרה ימים

ח"כ באסל גטאס  / צילום: איל יצהר
ח"כ באסל גטאס / צילום: איל יצהר

המשטרה עצרה הבוקר (ג') את אחיו של המחבל וליד דקה, שעמו נפגש ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בחשד שסיפק את הטלפונים הסלולריים שהועברו על פי החשד בידי הח"כ לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. על פי החשד, אחיו של דקה אף קיים שיחת טלפון עם אחד האסירים במהלך ביקור של גטאס בכלא.

המעצר הגיע לאחר עשרה ימים שבהם התקשו חוקרי יאח"ה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור לאתר את החשוד. אחיו של דקה נחשב חיוני לפעולות החקירה המתבצעות במהלך שהותו של גטאס במעצר.

אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של גטאס ביממה, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. השופט אמר כי ישנה התפתחות משמעותיות בחקירה, אך ציין כי "זו אינה החלטה קלה להורות על הארכת מעצר חבר כנסת. אין לי ספק שאם היה ניצב מולי אדם שאינו חבר כנסת הייתי נעתר לימי מעצר רבים יותר". הוא הוסיף כי קיים חשש שגטאס ישבש את החקירה ולכן האריך את מעצרו.

במסגרת הדיון, סיפרו החוקרים כי גטאס הבהיר שלא ירצה להתעמת עם וליד דקה, המחבל שעמו נועד, מאחר שלא ירצה להפליל אותו. "אנחנו ביחסי ידידות עמוקים. אני לא מוכן לבצע עימות אם המטרה היא להפליל את וליד דקה, רק את עצמי", אמר על פי החוקרים. "כנבחר ציבור, אין זה מתפקידי להפליל אסיר עולם". בתום הדיון פרץ ויכוח קולני בין סניגוריו של גטאס לבין חוקרי המשטרה, שחשדו שעורכי דינו העלימו שני מסמכים שהוצגו בפניהם.