מעצבת שיער חשודה כי העלימה הכנסות של כמיליון שקל

החזיקה ברשותה פנקס המתעד קבלת כספים ב"שחור", הכתוב בשפה הפרסית

בית משפט השלום בתל אביב הורה על שחרורה בערבות של מעצבת שיער מכפר סבא שנעצרה על ידי רשות המסים, בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של כמיליון שקל במשך כשנתיים. החשודה נחקרה על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב בעקבות ביקורת מוקדמת שנערכה בעסק שבבעלותה.

כמפורט בבקשת המעצר, החשודה, רוזיטה סרקיה, הינה מעצבת שיער במקצועה, בעלת מספרה במבנה לדיור מוגן בכפר סבא. המספרה משמשת את כלל האוכלוסייה, ולא רק את דיירי הדיור המוגן. על פי המידע שנאסף ברשות, סרקיה בשנים 2013-2015 לא רשמה רוזיטה הכנסות בהיקף של למעלה ממיליון שקל.

החשדות התעוררו לאחר שבמהלך חודש נובמבר 2016 נערכה ביקורת ניהול ספרים, על ידי מבקרי מס הכנסה בעסקה, ובמהלך הביקורת מצאו המבקרים "מחברת אדומה" אשר חלק מן הנתונים בה כתובים בשפה הפרסית. "לאחר עיון במקום במחברת הבינו המבקרים שהחשודה מנהלת רישום מפורט על כל הכנסותיה והוצאותיה במספרה. המחברת מכילה את העמודות הבאות: הכנסות, הוצאות , שחור - עמודה זו כתובה בשפה הפרסית - וסה"כ", נכתב בבקשת המעצר וצוין, כי המבקרים סיכמו את כל עמודת "השחור" לשנת 2016, ומצאו בנוסף כי סרקיה אף הוציאה חשבונית ובה רשמה חשבונית על סך 354,600 שקל, כאשר בפירוט החשבונית נרשם "תקבולים שלא נרשמו לתאריכים ינואר עד אוקטובר 2016. "מרגע שהבינו מבקרי ניהול ספרים כי מדובר בהעלמת הכנסות, העבירו את החומר לטיפול היחידה החוקרת", נכתב בבקשת המעצר.

הבוקר (ג') הפכה החקירה לגלויה, כאשר חוקרי היחידה ערכו חיפושים בביתה ובמספרה שבבעלותה של סרקיה, בהם נתפס חומר הקשור לעבודה של החשודה, בנוסף נתפס חומר אצל המייצג של החשודה ונגבתה ממנו עדות. החשודה אף עוכבה לחקירה במשרדינו.

במהלך חקירתה עומתה סרקיה עם המיוחס לה, אך לטענתה לא העלימה הכנסות מעולם. הרישום בעמודת "השחור" נועד לטענתה, "על מנת להוכיח לבעלה לשעבר כי היא יכולה להסתדר בלעדיו". בבקשת המעצר צוין בהקשר זה, כי סרקיה גרושה משנת 2010, ואילו המחברת מנוהלת לשנים 2013-2015.