ספינת החלל החדשה של ריצ'רד ברנסון ממריאה לראשונה

250 אלף דולר לכרטיס: קצת יותר משנתיים לאחר התאונה הקטלנית שהרסה את החללית הקודמת במיזם השאפתני של המיליארדר, המריאה לראשונה ספינת החלל החדשה והנוצצת "אחדות", שנחשבת למילה האחרונה בתחום

מחוץ לקופסא, ריצארד ברנסון, ספינת חלל / צילום: שאטרסטוק, מתוך הוידאו
מחוץ לקופסא, ריצארד ברנסון, ספינת חלל / צילום: שאטרסטוק, מתוך הוידאו

חברת וירג'ין גלגטיק של המיליארדר ריצ'ארד ברנסון הצליחה בשלושה לדצמבר לבצע בפעם הראשונה טיסת סולו של החללית ספייס-שיפ 2 אשר מיועדת לטיסות מסחריות לחלל. החללית מדגם SpaceShipTwo אשר נקראית unity כלומר אחדות יצאה לניסוי ממדבר מואבי שבקליפורניה.

היא השתחררה מנושאת המטוסים whitenight2 ונחתה בשלום עשר דקות מאוחר יותר. בכך למעשה מתחיל שלב 2 בדרך לטיסות מסחריות לחלל. בחברה מתכננים עוד לפחות כעשר גיחות שכאלו לפני שיעברו לשלב הבא שהוא שיגור לחלל באמצעות רקטה. כזכור ב-31 באוקטובר 2014 התרסקה החללית ספייסשיפ 2 (SpaceShipTwo) של וירג'ין גלקטיק, במהלך טיסת ניסוי במדבר מוהאבי ובכך סוכלה גם התוכנית לטיסת הבכורה, שתוכננה לאביב 2015 בה היו אמורים לטוס גם ברנסון ובנו אולם ההתרסקות טרפה את הקלפים.

ברנסון לא הרים ידיים וביחד עם המדען וסטיבן הוקינג השיקו שוב בפברואר 2016 את ספינת החלל הפרטית החדשה unity שמיועדת בסופו של דבר להטיס לחלל צוות של שני אסטרונאוטים עם שישה נוסעים. תוכנית הטיסה של וירג'ין גלקטיק במתכונצתה הסופית מורכבת משיגור אווירי של החללית, שתינשא על ידי מטוס, נסיקה מופעלת רקטות במהירות הגבוהה פי שלוש וחצי ממהירות הקול, וכמה דקות של חוסר משקל, דממת החלל, ותצפית על כדור הארץ מהחלל בטיסה תת מסלולית.

כמעט 800 תיירי חלל פוטנציאליים רכשו כרטיסים והזכיינית הישראלית galactic dreamlines כבר החלה לשווק כרטיסים לטיסות העתידיות של unity, בעלות של 250 אלף דולר.