הנגידה קרנית פלוג: "ייתכן שנראה העלאת מסים בתקופה הקרובה"

נגידת בנק ישראל אמרה בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" כי האוצר יצטרך לגבות מסים נוספים כדי להגדיל את ההוצאה האזרחית ■ על ההאשמות של אבי גבאי בנוגע לאישור מתווה הגז: "טענות מופרכות"

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג (צילום: תמר מצפי)
נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג (צילום: תמר מצפי)

האם בקרוב צפויה עליית מסים? בראיון שהעניקה הערב (שבת) ל"פגוש את העיתונות", התייחסה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לפערים בין נתוני הצמיחה הגבוהה והאבטלה הנמוכה, לבין הגידול בהיקפי העוני, ומבהירה כי ייתכן שנראה העלאת מסים בתקופה הקרובה. "אני חושבת שבסופו של דבר נצטרך לגבות יותר מסים כדי להגדיל את ההוצאה האזרחית לאורך זמן", אמר הנגידה.

פלוג התייחסה גם לטענות שהעלה נגדה השר לשעבר אבי גבאי, שלפיהן תמכה במתווה הגז מסיבות שאינן ענייניות. "לא היו דברים מעולם", אמרה הנגידה. "האמת היא שזה מופרך לגמרי, ואני לא מבינה מה ההמצאות האלה משרתות".

את הדברים אמר השבוע גבאי בראיון ל"עובדה", בהם טען השר להגנת הסביבה לשעבר כי הנגידה פלוג הסכימה לצדד בעמדת ראש הממשלה סביב נושא מתווה הגז, כאשר בתמורה נתניהו יפעל לריכוך הרפורמה בבנקים אותה קידם שר האוצר כחלון.

בנוסף, התייחסה הנגידה לרפורמת מס הדירה השלישית שקידם שר האוצר כחלון, וטענה כי המס עשוי להגדיל את היקף הדירות שיימכרו, אך מצד שני עלול להעלות את שכר הדירה. "בשוליים זה עשוי לעזור, אך פתרון יסודי יותר הוא לבנות הרבה יותר דירות", הבהירה ד"ר פלוג.