מציתה את הדמיון: כך נראית מכונית הדור הבא של הונדה

הונדה היפנית, שציינה לאחרונה את עלייתה על הכביש של המכונית ה-100 מיליון מתוצרתה מאז הקמתה, כבר פוזלת אל עבר העתיד ■ על הפרק - התחלת שיווקה של הדור הבא של ה"קלריטי", מכונית תא הדלק החדשנית של החברה ופיתוח מכונית אוטונומית מלאה

חדשות הרכב, הונדה קלאריטי/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, הונדה קלאריטי/ צילום: נט קאר שואו

הונדה היפנית עברה אבן דרך חשובה עבורה, עם חציית המאה מיליון מכוניות מתוצרתה מאז הקמתה. הונדה שהחלה כיצרנית חלקי מנוע ולאחר מכן כיצרנית אופנועים, עברה לייצור מכוניות בשנת 1963, עם שני דגמים, המסחרית הקלה T-360, ומכונית ספורטיבית קטנה, ה-S500.

כיום מחזיקה הונדה 34 מפעלים לייצור כלי רכב בכל העולם, החל מארצות הברית דרך פקיסטן וברזיל, עם נציגות גם בטורקיה, שהפכה מזמן למרכב עולמי לייצור כלי רכב.

בד בבד עם הודעה זו פרסמו אודות מגעים עם חברת ויימו, על פיתוח מכוניות אוטונומיות מלאות. ויימו נמצאת בבעלות אלפאבית, גוגל לשעבר, שהכריזה לאחרונה כי היא מפסיקה לפתח באופן עצמאי את המכונית העתידית שלה, ותתמקד בשיתופי פעולה עם יצרני רכב.

יש לציין כי מדובר במגעים ולא הסכם חתום, זאת בין השאר משום שויימו מנהלת במקביל מגעים עם פיאט קרייזלר באותו נושא.

בנוסף, החלו בהונדה בשיווק מוגבל של הדור הבא של קלריטי, מכונית התא דלק שלהם. הונדה נחשבת כיום לאחת מיצרניות הרכב המובילות בתחום מכוניות תא הדלק בעולם.