נתניהו לפני חקירתו: "תפסיקו להפריח בלונים עם אוויר חם"

רה"מ חזר בישיבת סיעתו על דבריו בנוגע לחקירתו בחשד לקבלת טובות הנאה, ואמר כי "נמשיך להוביל את מדינת ישראל" ■ קודם לכן אמר ח"כ לפיד: "מאחל לו ולעם ישראל שלא יימצא פגם בהתנהלותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ב') בישיבת סיעתו לחקירתו הערב בחשד לקבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים. "חכו עם החגיגות, לא יהיה כלום כי אין כלום", אמר. "תפסיקו להפריח בלונים עם אוויר חם".

יו"ר המחנה הציוני והאופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי לא מדובר ביום בשורה לישראל. "זה לא יום שמח, זה יום קשה לישראל. ראש ממשלה תחת חקירה. אין לנו טיפת שמחה לאיד. אנחנו מדינת שלטון חוק, וצריך לתת לגורמי האכיפה לפעול ללא מורא, ובמיוחד למנוע חוקים מטופשים ומיותרים שמנסים לעוות את העובדה שהחקירה מתבססת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה", אמר הרצוג ועקץ את ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שהעלה הצעת חוק המבקשת לאסור על חקירת ראש ממשלה מכהן אלא במקרים של עבירות קשות.

מוקדם יותר אמר יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כי הוא מקווה שנתניהו ייצא זכאי. "הערב ייחקר ראש ממשלת ישראל, ואני מאחל לו למשפחתו ולכל עם ישראל שיתברר כי לא נפל שום פגם בהתנהלותו. אני רוצה להזכיר לחבריי באופוזיציה ובתקשורת שחזקת החפות עומדת לכל אדם, וצריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה", אמר בישיבת סיעתו.

לפיד אמר כי רשויות החוק צריכות להאיץ את החקירה על-מנת לסיים את הפרשה בהקדם. "צריך שזה יהיה מהר, אסור שיקרה מה שקרה עם אולמרט ושנשקע לחודשים של חקירות. אדם שנמצא בחקירה הוא בלחץ, וזה טבעי ומובן, אך ראש ממשלה צריך להיות מרוכז בדברים אחרים. אני קורא לכל הגורמים: בואו נגמור עם זה. צריך לפנות את כל השעות מהלו"ז ולתת לאנשי אגף החקירות להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית".