קרנות פידליטי מכרו 1.5% ממניות רמי לוי בכ-30 מיליון שקל

קבוצת ההשקעות נותרה עם כ-7% מהרשת ■ לאחרונה רמי לוי מכר מניות של הרשת ב-72 מיליון שקל

רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי
רמי לוי בדיון על מגה / צילום: תמר מצפי

קבוצת קרנות פידליטי (FMR) האמריקאית הקטינה באחרונה את החזקותיה ברשת קמעונות המזון רמי לוי  ומכרה כ-1.5% מהונה (כ-203 אלף מניות) בעסקאות בבורסה ומחוץ לבורסה בתמורה כוללת של כ-30 מיליון שקל. מהעדכון שפירסמה היום (ג') בעניין זה הרשת שבשליטת רמי לוי (המשמש בה מנכ"ל), עולה כי העסקאות נעשו במחיר ממוצע של כ-148 שקל למניה - המשקף הנחה של 4.5% על מחירה הבוקר בבורסה.

בעקבות המכירה, חלקה של פידליטי ברשת הוא כעת מעט יותר מ-7%, בשווי של כ-150 מיליון שקל. רמי לוי נסחרת בשווי של 2.1 מיליארד שקל, לאחר שחיקה שנתית של כ-10% בערכה.

קבוצת קרנות פידליטי, המנוהלת בבוסטון ונחשבת לאחת מקבוצות ההשקעות הגדולות בעולם, הפכה לבעלת עניין ברמי לוי ב-2013, אחרי שביצעה רצף רכישות במהלך המסחר השוטף בבורסה והגיעה להחזקה של כ-5% ממניות הרשת. הרכישות האחרונות נעשו לפי שווי דומה לשווייה הנוכחי של רשת רמי לוי. זמן קצר לאחר שהפכה פידליטי לבעלת עניין בה, מכר לה לוי ממניותיו בתמורה כוללת של 20 מיליון שקל, בעסקה מחוץ לבורסה שנעשתה לפי שווי מניה של 167 שקל.

גוף זר נוסף המחזיק במניות רמי לוי הוא קרן MSD, שייסד מייקל דל, בעלי חברת המחשבים דל, שהפכה גם היא לבעלת עניין ברשת ב-2013, אז מכר לה לוי 4.8% מההון תמורת כ-90 מיליון שקל. כיום מחזיקה MSD בכ-10% ממניות רמי לוי בשווי של כ-200 מיליון שקל.

נזכיר כי גם לוי ביצע בימים האחרונים מימוש משמעותי של כ-3.5% ממניותיו ברשת לגופים מוסדיים, בתמורה של כ-72 מיליון שקל. עסקה זו נעשתה לפי מחיר של כ-154 שקל למניה - ששיקף הנחה של כ-2% על שווייה בעת המימוש. העסקה בוצעה לקראת המועד הקובע לגבי החזקות הציבור במניות, במסגרת רפורמת המדדים שמקדמת הבורסה, וצפויה להיכנס לתוקף בתוך שבועות ספורים. המכירה של לוי צפויה להגדיל את חלק הציבור ברשת ל-45%, ובכך להגדיל את משקלה של המניה רמי לוי במדד ת"א 90 (המתוכנן להחליף את ת"א 75) מ-1.5% ל-2%, בתקווה לסייע לסחירות במניה ולביקושים שהיא זוכה להם.

את תשעת החודשים הראשונים של 2016 סיכמה הרשת עם שיפור של 13% בהכנסותיה, שהתקרבו ל-3.4 מיליארד שקל, ורווחיה גדלו ב-31% ל-77 מיליון שקל.