מני נפתלי: המדינה צריכה לתבוע את שרה נתניהו ועזרא סיידוף

אב הבית לשעבר במעון רה"מ: "המדינה לא עומדת על זכויותיה מול הגברת נתניהו" ■ בחודש פברואר 2016 הכריע ביה"ד לטובת נפתלי וקבע כי סבל מהעסקה פוגענית במעון רה"מ

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, יגיש היום (א') את תגובתו לערעור של המדינה על פסק הדין שקבע לו פיצויים בסך 170 אלף שקל בגין העסקה פוגענית והטעיה מצד עזרא סיידוף.

לדברי נפתלי, המיוצג בידי עורכות הדין נאוה פינצ'וק-אלכסנדר ונעמי לנדאו, המדינה לא הסיקה את המסקנות הנדרשות ואיננה עושה כלום כדי לתקן את המצב החמור הקיים במעון ראש הממשלה. על-פי תשובת נפתלי, הטענות שמועלות על-ידי המדינה בערעור שגויות ובעלות משמעות ציבורית חמורה ביותר.

נפתלי טוען כי על-מנת לפטור את רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מתוצאות פסק הדין, המדינה מעכבת את קידום החוק למניעת התעמרות בעבודה וטוענת בערעור כי בית הדין לא יכול לתת פיצוי לעובד שהתעמרו בו על-פי הדין הקיים.

עוד מתרעם נפתלי על כך שהמדינה לא מצאה לנכון לתבוע בהודעת צד ג' את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, בשל ההעסקה הפוגענית ואף לא ניסתה לחייב את עזרא סיידוף, מי שהיה אחראי במשך שנים על הנעשה במעון ראש הממשלה, לשפות אותה ואת העובדים על הנזקים שנגרמו למדינה.

"כאילו לא די בכך, כעת מנסה המדינה להיתלות בכך שגברת נתניהו לא הייתה צד בתיק ולטעון כי מדובר באנומליה משפטית ולהתנער מחובתה לשלם למשיב פיצוי. גם כיום המדינה לא עומדת על זכויותיה מול הגב' נתניהו ולא מגישה תביעת שיפוי נגדה".

בתחילת חודש פברואר 2016 נתן בית הדין האזורי בירושלים את פסק דינו בתביעה שהגיש נפתלי נגד בית ראש הממשלה. התביעה התקבלה ונקבע, כי מדובר היה בהעסקה פוגענית חמורה וכי נפתלי יפוצה ב-­170 אלף שקל.

במרכז הערעור שהגישה המדינה עומדת הטענה, כי בית הדין האזורי בירושלים שגה כשקבע לנפתלי פיצוי בסך 80 אלף שקלים על עוגמת נפש במסגרת העסקה פוגענית. זאת, כיוון שבית הדין התבסס על הצעת חוק שעברה בקריאה טרומית בלבד.