נדחתה בקשת רונאל פישר לקבל זכות עיון בתיק נגד אלון חסן

השופט יואל עדן כתב בהחלטתו כי עו"ד פישר אינו צד לתיק הפלילי שמנהלת המדינה נגד חסן, ולכן אין מקום לאפשר לו גישה קבועה אליו

רונאל פישר אלון חסן / צילום: יוסי זמיר אלון רון
רונאל פישר אלון חסן / צילום: יוסי זמיר אלון רון

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע דחה היום (ב') את בקשתו של עו"ד רונאל פישר לקבל זכות עיון וגישה קבועה לתיק הפלילי שמתנהל נגד לקוחו של פישר לשעבר ועד המדינה נגד בהווה, אלון חסן, באמצעות המערכת הממוחשבת של בתי המשפט (מערכת "נט המשפט").

השופט יואל עדן כתב בהחלטתו כי פישר אינו צד לתיק הפלילי שמנהלת המדינה נגד חסן, ולכן אין מקום לאפשר לו גישה קבועה אליו.

אשר לעצם הבקשה של פישר לעיין בתיק חסן (לא באופן קבוע) טרם התקבלה החלטה, השופט קבע כי על אלון חסן ועורכי דינו וכן הפרקליטות להגיב לבקשת פישר לעיון בתיק חסן. לאחר מתן תגובות הצדדים, יקבל השופט החלטה בעניין זה.

פישר עומד בימים אלה לדין פלילי בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופט משה סובל, באשמה כי סחר במידע משטרתי חסוי שנגע ללקוחותיו עם קצין המשטרה, ערן מלכה. חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, משמש כעד מדינה נגד פישר וצפוי למסור עדות מפלילה נגד פרקליטו לשעבר בשבועות הקרובים.

במקביל, חסן עומד לדין בפני שופט המחוזי בבאר-שבע, נסר אבו-טהה. חסן מואשם במסגרת משפט פרשת השחיתות בנמל אשדוד בשוחד ובשלל עבירות נוספות, בכך שקיבל טובות הנאה בהיקף של מיליוני שקלים באמצעות ניצול מעמדו כיו"ר ועד העובדים להשגת התקשרויות כספיות פסולות.

בשבוע שעבר הגיש פישר בקשה דחופה למתן היתר עיון קבוע בתיק חסן, באמצעות עורכי דינו ליזי שובל-בר ועמית בר (מטעם הסנגוריה הציבורית). פישר נימק את בקשתו בכך ש"העניינים הנדונים בתיק של חסן עומדים ביסוד עדותו של חסן - עד המדינה כנגד פישר - ורובם ככולם יעלו במסגרת התיק נגד פישר".

המדובר, לדברי פישר, "בנושאים בהם ייעץ פישר לחסן בהיותו חשוד, ובגינם אמור היה פישר לקבל שכר-טרחה מחסן, שחמק מלעשות זאת. חסן נעשה לימים סוכן מדיח ביחס לפישר".

פישר הוסיף וטען כי חסן סירב במסגרת חקירתו ומסרב עד היום להסיר את חיסיון עורך דין-לקוח הקיים ביניהם, ומונע בכך מפישר מלהתגונן בתיק המנוהל נגדו. "אי לכך קיימת כמובן חשיבות עצומה לבירור השאלה מה נכון חסן (עד המדינה) לחשוף במשפטו שלו, שעה שהוא מונע זאת מפישר. מידע חיוני זה אקוטי להגנתו של פישר, וכך המוסיף גורע".

פישר, הפרקליט המפורסם שהפך לנאשם במעשי שחיתות חמורים, הוסיף וכתב בבקשתו כי "חסן עושה שימוש בפישר לצורך הגנתו שלו במשפטו, ואין זה מתקבל על הדעת כי פישר, הנמצא בסיכון של הליך פלילי, לא יידע ובזמן אמת במה דברים אמורים, וזאת בפרט בשעה שחסן הינו עד מרכזי נגדו ומי שמצר את צעדיו ביודעין על-מנת למנוע ממנו מלהתגונן".

פישר תקף בבקשתו את חסן וטען כי "חסן פעל ופועל באופן פומבי ונסתר כדי לשבש את משפטו של פישר, הן באמצעות ראיונות לכלי התקשורת והן באמצעים אחרים, וזאת חרף התחייבותו בהסכם עד המדינה להימנע מלעשות זאת".

לטענת פישר, "מעשי השיבוש הבוטים של חסן עולים גם, ככל הנראה, במסגרת משפטו של חסן, ומכאן שמידע זה חיוני עבור פישר להגנתו".