BMW מסתערת על השוק: מבול של דגמים חדשים בדרך לארץ

תנופת סגמנט היוקרה צפויה להימשך בחודשים הקרובים עם מגוון דגמים חדשים שינחתו בארץ ■ קבלו הצצה לכל דגמי BMW החדשים שיעלו השנה על כבישי ישראל

חדשות הרכב, במוו סדרה 5 / צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, במוו סדרה 5 / צילום: נט קאר שואו

יצרני היוקרה ממשיכים בהסתערות על שוק הרכב, ושנה עמוסה מחכה לב.מ.וו בישראל.

את המתקפה תפתח סדרה 5 החדשה, שמהווה דגם חדש מהיסוד, וניצבת על פלטפורמה מודולארית חדשה שתוכננה לארח בעתיד עוד דגמים רבים. בשלב הראשון יוצעו שני מנועי בנזין עם 253 או 340 כ"ס, ברבעון השני תצטרף למבחר גם גרסה היברידית נטענת עם 252 כ"ס, שיכולה לנוע על חשמל עד לטווח של כ-50 קילומטר, ולהציג נתון צריכת דלק של יותר מ-30 קילומטר לליטר - זאת למרות נתון זינוק מרשים מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות. גרסה זו עשויה לעניין אותנו במיוחד, בהנחה שהטבת המס הנדיבה שניתנת כיום למכוניות היברידיות נטענות, תישאר ללא שינוי.


הפלטפורמה המודולרית החדשה שפותחה עבור סדרה 5 עתידה לשמש דגמים רבים של החברה, ביניהם הדור החדש של X3, שיוצג בחודשים הקרובים ועשוי לעשות עלייה עוד השנה. הקרוס אובר צפוי לשמור על ממדים ועיצוב די דומים לאלו של הדור הנוכחי והמצליח, אבל הוא יהיה קל יותר ויספק הרבה יותר מרווח פנים, עם תכנון חדש ורב תכליתי של המושבים. גרסה מסקרנת של המכונית עם הנעה חשמלית מלאה, תושק בשנה הבאה.


עוד נגזרת של אותה פלטפורמה היא סדרה 6 החדשה, שתושק בקיץ זה, בשלב הראשון בתצורת קופה וקבריולט, ומאוחר יותר גם בתצורת גראן קופה.

ב.מ.וו עתידה להקצין את העיצוב המתון של הסדרה הנוכחית, ולהעניק ליורשת עיצוב קרבי ואגרסיבי, עם חרטום חדש ופנסי LED, שימצב אותה כמתחרה לפורשה 911, לא פחות. עוד פיצ'ר מעניין יהיה מערכת חשמלית לטובת אגירה וחסכון של אנרגיה חשמלית, שתהווה מעיין הכנה רכה לגרסה היברידית נטענת, שתופיע בעתיד הלא רחוק.

מכונית נוספת שתוחלף בקרוב היא הדו מושבית הפתוחה, Z4, שלא זכתה להצלחה יתרה, ותוחלף במהלך השנה ב-Z5, שתציע דמיון הדוק ל-i8, למעט דלתות השחף.


ייתכן שחלק מהדגמים יגיעו אלינו רק ב-2018, אבל יש למה לצפות.