נגד עמדת היועמ"ש: אושרו רטרואקטיבית פנסיות לראשי ערים

מדובר בפנסיות שמשולמות לראשי ערים לשעבר וסגניהם ב-5 רשויות מקומיות, למרות שלא עמדו בזכאות שקבע החוק ■ יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אמסלם: "יש ללכת עם הצדק ולא עם הדין" ■ ח"כ גרמן: "שחיתות לאור יום"

דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ב') באופן רטרואקטיבי את הפנסיות שמקבלים מזה שנים 5 ראשי ערים לשעבר וסגניהם בניגוד לקריטריונים שנקבעו בחוק, זאת על אף התנגדותו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), הסביר כי "יש ללכת עם הצדק ולא עם הדין". אמסלם דחה גם את המתווה של נציג משרד המשפטים, שהציע להפסיק את תשלומי הפנסיה באופן הדרגתי. "אני יודע שהבון-טון היום זה לחבוט בנבחרי ציבור ולהגיד שהם מושחתים וגנבים. אבל כשהם יוצאים לפנסיה, מזה הם מתפרנסים, הילדים שלהם אוכלים מזה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), שהצביעה נגד המשך התשלום, אמרה: "אישור הפנסיות בניגוד לעמדת היועמ"ש הוא שחיתות לאור יום. לוקחים מהציבור ונותנים לאדם פרטי".

תחילת הפרשה עוד בשנת 1998, במהלכה התקיימו בחירות לרשויות המקומיות. 5 ראשי ערים וסגניהם שלא נבחרו מחדש מקבלים מאז פנסיה תקציבית חודשית, אף שלא עמדו בחוק שקבע באותה עת כי הזכאות לפנסיה מחייבת ותק של 4 שנים בתפקיד וגיל מינימלי של 45 שנים.

רק בינואר 1999 בוטל קריטריון הגיל, אבל לימים התברר כי משרד הפנים אישר "בטעות" לשלם גם לאותם ראשי ערים שהתיקון לחוק לא חל עליהם בעת ההיא. מי שביקש מאמסלם להוביל בוועדה אישור רטרואקטיבי של תשלום הפנסיות הוא שר הפנים בכבודו ובעצמו, אריה דרעי.

אמסלם שב והסביר: "יש הבחנה בין עובד חדש לעובד שתוך כדי שירות שינו לו את הכללים. המדינה שילמה להם, כי זה מה שדיברו איתם. הייתה טעות, ואנחנו באים לתקן אותה".