ביהמ"ש לעיריית ירושלים: לפתוח מיידית את הצהרונים בעיר

מנכ"ל האוצר, שי באב"ד: "צר לי שראש העיר ניר ברקת נקט טקטיקות מבזות וחסרות הצדקה על חשבונם של תושבי ירושלים"

ניר ברקת / צילום: איל יצהר
ניר ברקת / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר (ב') בפעם השנייה צו ארעי המחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הצהרונים הנמצאים בפיקוחה ובשליטתה.

בכך נעתר בית המשפט לבקשת משרד האוצר וחייב את ראש העיר ניר ברקת לפתוח את הצהרונים באופן מיידי.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, מסר: "צר לי שראש העיר נקט טקטיקות מבזות וחסרות הצדקה על חשבונם של תושבי ירושלים. בית המשפט אמר את דברו בפעם השנייה, ועל כן אני קורא לראש העיר להפסיק את השביתה הברוטלית, המיותרת וחסרת ההצדקה שפוגית בתושבי העיר ולא מועילה במאומה". 

נזכיר כי אתמול (א') הכריזה עיריית ירושלים על שביתה כללית בעיר, כחלק מסכסוך תקציבי מול משרד האוצר. במסגרת המחאה מושבתים כלל השירותים העירוניים, הכוללים את פינוי האשפה, תשלומי הארנונה ועוד. עובדי עיריית ירושלים אף הגדילו לעשות וסגרו למשרדי האוצר את אספקת המים. בנוסף, הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים בבירה תוכננו להתחיל הבוקר בשעה 10:00, ופעילויות כלל הצהרונים ברחבי העיר בוטלו. 

"אינטרסים אישיים" 

מהאוצר נמסר היום כי "תקציב הצהרונים סוכם עוד בטרם הכרזת העירייה על קיום השביתה, לשביעות-רצון העירייה, האוצר ומשרד החינוך. עיריית ירושלים קיבלה תוספת של 6 מיליון שקל מעבר לסיכום התקציבי החתום לשנה זו. בסך-הכול מדובר ב-57 מיליון שקל. 

"צר לנו שלמרות שהעירייה ידעה כי התקציב הדרוש להפעלת הצהרונים קיים ויתוקצב, היא בחרה לצרף את הצהרונים לשביתה - על גבם של תושבי העיר וילדיהם. צירוף הצהרונים לשביתה, על אף צו מפורש של בית המשפט האוסר על כך, הוא המשך ציני של מאבק העירייה והתמקדותם בקידום אינטרסים אישיים ולא מקצועיים".