סטארבקס עונה לטראמפ: תעסיק 10,000 פליטים בסניפיה בעולם

מנכ"ל רשתבתי הקפה, הווארד שולץ: "אנחנו חיים בזמנים חסרי תקדים שבהם אנו עדים לכך שהמצפון של האומה שלנו וההבטחה של החלום האמריקאי מועמדים בסימן שאלה"

סטארבקס. מכונות ריח מיומנות מובילות לקנייה אימפולסיבית
סטארבקס. מכונות ריח מיומנות מובילות לקנייה אימפולסיבית

מנכ"ל רשת בתי הקפה סטארבקס, הווארד שולץ, שכתב שיש לו "לב כבד" בגלל צו איסור הכניסה לפליטים של הנשיא דונלד טראמפ, מסר כי הרשת מתכננת לשכור 10,000 פליטים לעבודה בסניפיה ברחבי העולם בחמש השנים הבאות.

טראמפ פרסם ביום שישי האחרון צו המשעה את כניסתם של פליטים לארה"ב ל-120 יום ואוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות למשך 90 יום. בעלות ברית של ארה"ב כמו קנדה וגרמניה מתחו ביקורת על הצו.

סטארבקס מצויה בקשר ישיר עם עובדים שלה שנפגעו מאיסור ההגירה, ותעשה "כל מה שאפשר כדי לתמוך ולעזור להם לנווט בתקופה המבלבלת הזו", כתב שולץ במכתב לעובדי הרשת שהוצג באתר שלה.

שולץ מסר גם כי הוא ומנהל התפעול הראשי, קווין ג'ונסון, שאמור להחליף אותו השנה, יתחילו לתקשר עם העובדים בתדירות גבוהה יותר.

"אני שומע את החשש שכולכם מביעים, שההתנהגות האזרחית וזכויות האדם שכולנו לקחנו כמובנות מאליהן כל-כך הרבה זמן מצויות תחת מתקפה, ואני רוצה להשתמש בדרך מהירה ומיידית יותר של תקשורת כדי להגיע אליכם בנושאים שמשותפים לכולנו", כתב שולץ.

לדבריו הוא תומך בתוכנית "החולמים", שתוכננה לסייע לילדים שמגיעים לארה"ב כמהגרים.

טראמפ רוצה לבנות חומה על הגבול עם מקסיקו ולממן אותה באמצעות מס של 20% על יבוא ממקסיקו, כדי לבלום הגירה לא חוקית. שולץ כתב שסטארבקס "תתמוך ותסייע ללקוחותינו המקסיקאים, לשותפים שלנו ולמשפחותיהם שמחפשים מה לעשות תחת עיצומי הסחר, הגבלות ההגירה והמסים שיכולים להשפיע על עסקיהם ועל האמון שלהם בארה"ב". סטארבקס תמשיך להשקיע במקסיקו, הוא הוסיף.

"אנחנו חיים בזמנים חסרי תקדים שבהם אנו עדים לכך שהמצפון של האומה שלנו וההבטחה של החלום האמריקאי מועמדים בסימן שאלה", כתב המנכ"ל.