האפליקציה שמאפשרת למהגרים לקבל שירותים פיננסיים

כטריליון דולר עוברים בכל שנה בין מדינות כתשלום עבור משכורות, כשהריבית עבור אותן העברות מוערכת בכ-8% ■ סטארט-אפ ישראלי בשם Rewire פיתח אפליקציה חדשנית שמאפשרת לקבל שירותים פיננסיים בצורה דיגיטלית פשוטה וזולה בכל מקום בעולם

בדרך לאקזיט, המרת כספם/ צילום: רויטרס
בדרך לאקזיט, המרת כספם/ צילום: רויטרס

מסביב לעולם יש יותר מ-250 מיליון אנשים אשר עזבו את ארץ מולדתם ועברו להתגורר ולעבוד במדינה אחרת כדי לפתח את עצמם ואת משפחתם מבחינה פיננסית, ולהבטיח להם עתיד טוב יותר.

אנשים אלה צורכים שירותים משלושה ספקים פיננסיים שונים על מנת לחבר בין המציאות החדשה שלהם לבין המחויבויות הפיננסיות שיש להם בארץ מקורם: הראשון לקבלה של משכורת או החזקה של כספים, השני כדי להעביר כספים לארץ מקורם, והשלישי כדי להחזיק את הכספים במדינה המקבלת.

אוכלוסייה זו מעבירה כטריליון דולר בשנה בין מדינות, כאשר התשלום עבור אותן העברות הוא כ8% מתוך הסכום הנשלח. לרוב לקהל זה אין חשבונות בנק והם מסתמכים בעיקר על שירותים מיושנים ועל מזומן.

רג'י רדפורד, סגן נשיא בכיר באורקל העולמית, שהה בישראל בזמן שחברת אורקל פתחה אקסלרטור חדש לסטארטאפים בישראל, כחלק מתוכנית אקסלרטורים עולמית. הוא ניהל שיחה עם גיא קשטן, שותף וסמנכ"ל תפעול ב- Rewire במסגרת התוכנית בדרך לאקזיט.