על חשבון משלם המסים: משלחת אנשי רש"ת יצאה לסינגפור

אף שבאירופה יש לא מעט נמלי תעופה חדישים, בחרו ברש"ת לנסוע ללמוד משדה התעופה המתקדם באי המרוחק ■ רש"ת: "מדובר בביקור גומלין מקצועי באחד משדות התעופה הגדולים בעולם"

נמל התעופה בסינגפור / צילום: רויטרס
נמל התעופה בסינגפור / צילום: רויטרס

מדוע נסעה משלחת של 9 מנציגי רשות שדות התעופה לביקור בן כ-4 ימים בסינגפור, על חשבון הרשות? מדובר ב-6 מתוך 15 חברי הדירקטוריון של הרשות וב-3 מבכיריה: סמנכ"ל הסחר יורם שפירא, היועץ המשפטי אריה שחם והדובר עופר לפלר. בנוסף, הצטרף למשלחת אליעזר מרום (צ'ייני), יו"ר רש"ת, שנסע על חשבונו.

ברשות שדות התעופה לא מסרו ל"גלובס" כמה עולה לרשות - כלומר לציבור משלמי המסים - הביקור של התשיעייה בסינגפור.

רש"ת נמצאת בתקופה של בנייה והתחדשות לקראת קיומו של מכרז בדיוטי פרי, בעקבות הודעת ג'יימס ריצ'רדסון כי תצא מהמתחם לפני תום החוזה. מכרז נוסף שייצא בקרוב אמור לפתוח את סידורי המוניות בשדה לתחרות, וצפויה גם הקמת זרוע חדשה. לאחרונה אמר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, כי תיבחן אפשרות לשנות את מתווה הנסיעה הממושכת בתוך שטח הנמל עד הטרמינל.

לפי רש"ת, המשלחת נסעה לסינגפור כדי "ללמוד מהטובים ביותר", שכן נמל התעופה באי הדרום-מזרח אסיאתי מוגדר כנמל מתקדם. עם זאת, גם קרוב יותר, באירופה למשל, יש שפע נמלי תעופה חדישים ומרשימים, דוגמת שדה התעופה במינכן. אולם, ברשות עומדים על כך ששדה התעופה בסינגפור הוא המודל.

ברש"ת אמרו בתגובה כי מדובר ב"ביקור גומלין מקצועי באחד משדות התעופה הגדולים בעולם. השדה בסינגפור זה שנים רבות זוכה כשדה מספר אחת והמוביל בעולם בשירות, באיכות ובמקצועיות. משלחות מכל העולם מבקרות בשדות תעופה כמקובל, כדי להחליף מידע. לאחר עבודת מטה ארוכה ייחתם מזכר הבנות לגבי שיתוף-פעולה בין שתי הרשויות במגוון תחומים. זהו הישג אדיר למדינת ישראל והכרה בסטנדרטים המקצועיים של רש"ת ונמל התעופה בן-גוריון".