בעל חנות הטבק: "נתניהו מחבב במיוחד סיגר שעלותו 245 שקל"

הסיגרים שקיבל נתניהו סופקו באמצעות חנות בישראל, בזמן שמילצ'ן שהה בחו"ל ■ הדבר עשוי להפריך את הטענה כי נתניהו לא ידע מה עלות המתנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה שנאמין כי הסיגרים שקיבל במתנה מהמפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן לא שונים משוקולדים שמקבלים במתנה מחבר קרוב מחו"ל שמבקר בארץ. כך, בהתאם לגרסה האחרונה שהשמיע בחקירתו במשטרה, הוא גם לא יכול היה לדעת כמה הם עולים.

אלא שבדיקת "גלובס" מעלה כי הסיגרים שקיבל נתניהו נקנו כולם בחנות מקומית בישראל, ועל-פי העדויות שמסר מילצ'ן, הם סופקו לפי דרישה בעודו נמצא בחו"ל. אם לוקחים בחשבון שנתניהו טען כי בצד המתנות הוא גם רוכש בעצמו סיגרים, הדבר עשוי להפריך עוד יותר את הטענה שלפיה לא ידע או לא יכול היה לדעת מה עלות הסיגרים שסיפק לו איש העסקים.

ברוכים הבאים לחדר הלח באחת מחנויות הסיגרים הנחשבות בארץ. מגוון של סיגרים קובנים מוצגים כאן לראווה, במחירים שנעים בין 40 שקל ל-445 שקל לסיגר בודד. נתניהו, כך לפי בעל המקום, מחבב במיוחד סיגר מסוג "קוהיבה סיגלו 6", שעלותו 245 שקל. המחיר מופיע בבירור על המדף.

ערוץ 2 דיווח בעבר כי ברשימת הדרישות שהועברו למילצ'ן הופיע דווקא סיגר זול יותר כמו סיגלו 5 וסיגרים נוספים מסוג טרינידד ומונטה קריסטו, שעולים עד 100 שקל. על-פי אותו דיווח, נתניהו צרך סיגרים בעלות חודשית של 15-20 אלף שקל - פי עשרות מונים מעלות של מתנה סימבולית.

נזכיר כי גם המשקאות האלכוהוליים שסיפק מילצ'ן עבור בני הזוג נתניהו במשך השנים נרכשו בין היתר מחנות משקאות מקומית, בהרצליה פיתוח.

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים היום כי עצם החלפת הגרסאות צפויה לסבך את נתניהו מבחינה משפטית, ויש בה כדי לחזק את הסברה שהיועץ המשפטי לממשלה יורה על הגשת כתב אישום בעניין. על-פי הערכות, כתב האישום לא יכלול טענה לקבלת טובות הנאה, אלא מירמה והפרת אמונים.

הגרסאות השונות, שהתחילו ב"לא יהיה כלום כי אין כלום", המשיכו בכך ש"מותר לקבל מתנות בין חברים", והסתיימו עם זה שנתניהו "לא ידע", צפויות להעסיק גם את השופטים שידונו בתיק, אם אכן יוחלט להביא את הפרשה למסלול הפלילי.

בסביבתו של נתניהו הדגישו ביממה האחרונה כי לא ניתן לייחס לו שום עבירה פלילית כל זמן שלא יוכח כי מול המתנות שקיבל נתניהו הייתה גם תמורה מצידו למילצ'ן. מספר משפטנים כבר טענו כי הטיעון הזה עשוי להתקבל, ונראה כי גם חוקרי המשטרה עסוקים בדיוק בחיפוש אחר אותה תמורה.

כך, נבדק בין היתר האם נתניהו סייע בצורה זו או אחרת לערוץ 10 לקבל הקלות מהרגולטור, בשעה שמילצ'ן היה מחזיק מניות מרכזי בחברה. מנגד, אם יוכח כי במרכז מה שמכונה "תיק 1000" לא מדובר בקבלת מתנות אלא באספקה שיטתית של טובין על-פי דרישה, עדיין קיימת לפי הערכות תשתית מוצקה להגשת כתב אישום גם ללא הוכחת תמורה.

 

גם גורמים בקואליציה מתחילים להיערך לתרחיש של הגשת כתב אישום, כשברקע העובדה שכל המפלגות החברות בממשלה לא מעוניינות בבחירות. הציפייה המרכזית בעניין היא ממפלגתו של שר האוצר משה כחלון, "כולנו". חבר המפלגה, שר הכלכלה אלי כהן, אמר היום (ה') בעניין לגלי צה"ל כי חבריו יצטרכו לדון במקרה כזה ולשקול את הדברים, וכי מוקדם לדבר על כך מראש.

גם באופוזיציה לא כולם ערוכים או מעוניינים בבחירות, למעט יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. האחרון אמר אתמול (ד') במפגש עם כתבים בכנסת כי ראש הממשלה יהיה חייב להתפטר במקרה של כתב אישום, וכי הוא לא ייתן יד להקמת ממשלה חלופית ללא בחירות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "יש כאן ניסיון שקוף ומלאכותי מצדכם לפרסם חומר ממוחזר, רצוף טעויות והטעיות, במטרה אחת: להפעיל לחץ פסול על היועמ"ש ועל גורמי אכיפת החוק. ניסיון פסול זה לא יצלח".