בית הדין לעבודה הפסיק את שביתת נהגי חברת "רמה" בגולן

בדיון הוחלט כי הנהגים יחזרו מיידית לעבודה, בתמורה לתשלום 39 שקל לשעה גם על שעות המתנה ומו"מ שמטרתו לספק לנהגים עבודה בהיקף של משרה מלאה

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת דן הבוקר (ג') בשביתה עליה הכריזו אמש נהגי חברת "רמה - תחבורה ציבורית גולן", בעקבות טענות לקיפוח בשכר העבודה והיקף שעות עבודה שאינו מספיק.

בדיון הוחלט כי הנהגים יחזרו מיידית לעבודה, בתמורה לתשלום 39 שקל לשעה גם על שעות המתנה ומשא-ומתן שמטרתו לספק לנהגים עבודה בהיקף של משרה מלאה, כלומר 186 שעות בחודש.

חברת האוטובוסים היא מיזם משותף של המועצה האזורית גולן, החברה הכלכלית גולן וחברת "רמה". בחברה מועסקים 45 נהגים, המבצעים 300 נסיעות ביום ומסיעים 70 אלף נוסעים.

בהודעת ההסתדרות אמש (ב') על השביתה נכתב כי בשבועות האחרונים התנהל משא-ומתן בין ההסתדרות, העובדים והנהלת החברה, בתיווכו של יו"ר המועצה האזורית גולן אלי מלכה, אך הוא לא צלח. מצד ההסתדרות מוביל את המשא-ומתן יו"ר מרחב כנרת אבי גבאי.

בעקבות השביתה מסר יו"ר ארגון "תחבורה בדרך שלנו", איתי חיים, כי השביתה משרתת את האינטרסים של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. "במקום לטפל בהפיכת העיסוק של נהגי האוטובוסים למקצוע, עסוקים בהסתדרות החדשה בקמפיין הבחירות של היו"ר", הוסיף.

סוגיית ההכרה בנהיגת אוטובוס כמקצוע מאפשרת לנהגים יציבות תעסוקתית גדולה יותר, ביטוח אובדן כושר עבודה והטבות נוספות.