תשכחו מסקי: חופשת ספא ופינוקים בצ'כיה המושלגת

לא חייבים לגלוש במורדות הלבנים כדי ליהנות מחופשה חורפית: ריזורט סבטה קטרינה משלב בין ספא, אוכל איכותי, סדנאות גוף-נפש ופעילויות אקסטרים

נוף מושלג בדרך לריזורט / צילום: ליהי רון
נוף מושלג בדרך לריזורט / צילום: ליהי רון

במסגרת חיפושינו אחר החופשה המושלמת, אנחנו משתדלים למתוח את הגבולות של עצמנו, לצאת מאזור הנוחות (נופים עירוניים ופה ושם טבע וים) ולהתנסות בחוויות מהסוג השמור לאנשים עם ראש פתוח. בקיץ הרבה יותר קל לנו בחיים. מזג האוויר הנוח מאפשר לנו לבחור בין חופשה אורבנית עתירת אטרקציות ובילויים, לחופשת בטן-גב נינוחה או חופשה באווירה כפרית. בחורף קצת יותר קשה לנו לאסוף את עצמנו ולהרחיק מעבר למשולש ההכרחי של בית-עבודה-קניות וסידורים. הנסיונות שלנו להצטרף לחוג הנוצץ של גולשי הסקי הסתיימו ברגל שבורה ובהשלמה עם האמת המרה - למרות חיבתנו לשלג ולקסם שהוא מהלך עלינו, מוטב שנהנה ממנו דרך חלונות אטומים במקום סגור ומחומם. כך, כשהגיעה ההצעה להצטרף לחופשת בריאות וספא בריזורט מפנק בערבות השלג של צ'כיה, לא היססנו לרגע וקפצנו על ההזדמנות ליהנות מכל העולמות.

כמו בית קטן בערבה רק עם ג'קוזי וסאונה

במיקום שקט ועטוף שלווה, מוקף יערות ומרחבים של שלג לבן ובוהק, שוכן אתר הנופש סבטה קטרינה (Svata Katerina), הלא היא קטרינה הקדושה בשפת המקומיים. האתר, שנמצא בסמוך לעיירה הציורית פוקצ'קי (Počátky), מרחק שעתיים נסיעה מהבירה פראג, מתפרש על פני שלושה מבנים מרשימים בצבעי אדמה חמים. החורף משווה למקום מראה הדור במיוחד על רקע השלג הלבן. בקיץ כשהשלגים מפשירים, עוטפים אותו מכל עבר נופים ירוקים, אגמים ונחלים שוצפים, ממש כמו טירה קסומה באמצע היער. הכל מסביב מטופח ומשרה אווירה נעימה ומלטפת. הלובי האלגנטי עם פינות הישיבה המזמינות, בית הקפה והמסעדה שחלונותיהם הענקיים משקיפים אל השדות הלבנים והחדרים המרוהטים בטוב טעם, הצליחו לעשות את הלא יאומן - לנתק אותנו לגמרי מהחיים שהשארנו מאחור. אולם גולת הכותרת והסיבה הכמעט עיקרית שלשמה התכנסנו, הוא הספא הגדול והמפואר המשתרע על פני קומת המרתף בבניין הראשי.

ברוכים הבאים לחיים הטובים! קצרה היריעה מלתאר את שלל הפינוקים שקיבלו את פנינו במתחם הטיפולים. כמו כל ספא המכבד את עצמו יש כאן ג'קוזי, סאונה פינית מערפלת חושים שפתחה לנו את כל הנקבוביות, אמבטיות שמנים ריחניות, וכמובן מבחר עשיר של עיסוייים מפנקים לגוף ולנפש. התמסרנו למסאג' קלאסי מרגיע ולא ויתרנו על עיסוי רקמות עמוק ומשחרר פלאים. הפקדנו את פנינו בידיה הממכּרות של קוסמטיקאית הבית, או כפי שתיארה אותה חברתנו ד' - קוסמת הבית, והתענגנו על חליטות צמחים וחטיפי בריאות בפינות המנוחה, המרוהטות בפשטות כובשת עם כסאות נוח ומרבצי כריות. 

אוכל בריא, סדנאות יוגה וקרוס קאונטרי

כיאה לאתר נופש ששם דגש מיוחד על נושא ה-Well Being , ריזורט קטרינה מציע לא מעט פעילויות ספורטיביות ופעילויות גוף-נפש, שהופכות אותו לאטרקטיבי במיוחד עבור שוחרי הבריאות. אפשר להגיע לכאן במסגרת סדנאות יוגה ופילאטיס שיוצאות באופן מאורגן מהארץ, או לסדנאות העצמה אישית-קבוצתית בשילוב פעילויות בטבע לחובבי הז'אנר. בנוסף, יש כאן חדר כושר, שיעורי זומבה, בוסו ( Bosu ) לעיצוב הגוף, טניס שולחן ורופא הודי חביב המתמחה באיורוודה (שיטת טיפול הוליסטית), שיאבחן אתכם ויתאים לכם תפריט אישי ובריא. במסגרת הסדנאות פצחנו בתרגול יוגה עם אריקה, שהצליחה למתוח אותנו כהוגן, לשחרר שרירים מכווצים (וכאב גב טורדני במיוחד) ולהחזיר לנו את הגמישות שאבדה מתחת לשכבות החורף. בהמשך תירגלנו מדיטציה שהטעינה אותנו באנרגיות חדשות והשרתה עלינו תחושת חיוניות ורוגע. לסיום, רקדנו וצרחנו את עצמנו לדעת עם לנה המדהימה, שהצליחה להפיק מאיתנו קולות וצלילים שאפילו אנחנו לא ידענו על קיומם.

שיעור פילאטיס / צילום: דבי רוסמן
 שיעור פילאטיס / צילום: דבי רוסמן

בין לבין יצאנו למסע קרוס קאונטרי ביערות המושלגים שמסביב, מצוידים במחליקיים ובמקלות הליכה מיוחדים, והשתתפנו בסדנת בישול הודי-איורוודי, שבסיומה זללנו אורז בסמטי פיקנטי, מרק עדשים עשיר ותבשיל פטריות טעים להפליא. ואם כבר אוכל, במסעדה של האתר מקפידים על תפריט בריא ומאוזן. ארוחות הבוקר עשירות בירקות, פירות, גבינות ומיני מאפים, כולם טריים ומתוצרת מקומית. ארוחות הצהריים והערב מתהדרות בתפריט מוקפד, אך הגרגרנים שבינינו מחו על המנות הקטנות והמדודות בגרמים ועל מיעוט מנות הבשר בתפריט. לעומתם הצמחונים והטבעונים שבחבורה באו על סיפוקם.

לקראת האביב, השלג הלבן שמקיף את הריזורט מתחיל להפשיר, הטמפרטורות עולות ורוב הפעילויות (סדנאות, רכיבה על סוסים, שייט באגם, טניס, פטאנק ועוד) מתקיימות באוויר הפתוח. בדרך לשדה התעופה צילמנו תמונה אחרונה של המרחבים המושלגים והבטחנו לחזור לכאן שוב באביב או בקיץ, כשהכל מסביב ירוק ופורח. נמסטה.

הכותבת היתה אורחת חברת סורנטו חופשות בריאות