ירידות בסיום המסחר בבורסה; שופרסל עלתה ביותר מ-4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט ■ מדוע מתעכבת נובל אנרג'י בהחלטת ההשקעה בלוויתן? ■ זינוק ברווחי שופרסל ב-2016

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ד') בירידות על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל.

 

המדדים המובילים בוול סטריט רשמו עליות של כ-10% בממוצע מאז נבחר דונלד טראמפ, במפתיע יש לומר, לנשיאות ארה"ב בנובמבר אשתקד. זהו ראלי מדהים, שנראה רק פעמים ספורות ב-100 השנים האחרונות.

ועדיין, המשקיעים מנסים להבין לאן נושבות הרוחות בבית הלבן, בכל הנוגע למדיניות הכלכלית שיוביל טראמפ. הנשיא האמריקאי עדיין לא דיבר על כוונתו להוציא לפועל את התוכנית הכלכלית עליה הכריז בקמפיין הבחירות, במרכזה הרחבה פיסקאלית לצורך שיקום התשתיות. עם זאת, בשבוע שעבר טראמפ נתן רוח גבית לראלי בשווקים כאשר הצהיר כי יכריז בקרוב על רפורמה במערכת המס. 

"הנתונים ממשיכים לתמוך במניות בעוד הסוחרים ממתינים לרפורמות מס והפחתות רגולציה. לעת עתה המשקיעים סבלניים, אבל מתישהו הסבלנות תפקע אם לא נראה תוצאות", ציינו אסטרטגים בניו-יורק.

אבנר  ודלק קידוחים  ריכזו עניין. אומנם שותפויות הגז של קבוצת דלק חתמו על הלוואות לפיתוח לוויתן, אולם השותפה האמריקאית נובל אנרג'י עדיין מתעכבת, באופן לא אופייני, בהחלטת ההשקעה במאגר. המועד המעודכן להכרזת נובל על המימון עבר לאמצע ינואר, אך יותר מחודש לאחר מועד זה ברור לחלוטין שמדובר בסוגיה מהותית, ולא בעניין טכני בלבד. נציין גם את רציו  [לניתוח המלא - לחצו כאן]

שופרסל   סיכמה הבוקר את הרבעון הרביעי של 2016 ואת השנה כולה, עם עלייה בהכנסות השנתיות ל-11.8 מיליארד שקל, לעומת 11.5 מיליארד שקל ב-2015.ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל, יציבות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה זינק הרווח הנקי השנתי של החברה ל-262 מיליון שקל, בהשווואה לרווח נקי של 153 מיליון שקל ב-2015. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]