המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ארי הרו ועו"ד הראל ארנון

הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ, נחשד בשוחד, מירמה והפרת אמונים, קבלת דבר במירמה והלבנת הון ■ עו"ד הראל ארנון, שטיפל בענייניו של הרו, נחשד בקבלת דבר במירמה והלבנת הון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בסיום החקירה מסרה היום (ה') המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על-ידי ארי הרו, ועבירות קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון על-ידי עו"ד הראל ארנון שעסק בענייניו באותה עת. 

ראשיתה של החקירה, שהחלה כסמויה במחצית שנת 2015 ועברה בסופה של 2015 לשלב הגלוי, בחוות-דעת של המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לה קדמה פניה של מחלקת ייעוץ וחקיקה ליועץ המשפטי לממשלה ובהמשך לפרקליט המדינה.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, התחייב הרו למכור חברה שהייתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. ממצאי החקירה מצביעים על חשד כי מכירת החברה הייתה למראית-עין בלבד באמצעות מצג-שווא - בעוד שבפועל הוא המשיך להחזיק בה, ליהנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

במסגרת החקירה נחקרו ארי הרו ועו"ד הראל ארנון שטיפל בעסקת המכירה לכאורה באזהרה. כמו כן נחקרו עשרות מעורבים, נערכו חיפושים, נתפסו מסמכים ומוצגים, וכן נתפסו רכוש וחשבוניות בשווי מיליוני שקלים לצורך בקשות חילוט בהמשך.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה. 

ירון קוסטליץ, עורך דינו של עו"ד ד"ר הראל ארנון, מסר בתגובה כי הוא משוכנע שהפרקליטות תגיע למסקנה כי לא נפל רבב בד"ר ארנון, וכי אין מקום להעמידו לדין. עו"ד קוסטליץ הוסיף כי על מעמדה של "המלצת" משטרה כבר נקבע על-ידי בית המשפט העליון כי מדובר ב"הליך שאין לו זכר בדין, ולא ברור מאין צץ".